|
PAISATGE DE TARDOR |
Els infants tendeixen a dibuixar en bidimensional (2D), és a dir, en dues dimensions: ample i llarg, però no profunditat.
Per poder avançar en la seva visió sobre el seu dibuix i que es facin una idea de com posicionar les coses al paper, hem parlat quines diferències hi ha entre 2D i 3D.
Perquè tots ho entenguem us expliquem què és la perspectiva:
" La perspectiva és representar objectes 3D en una superfície plana (bidimensional, 2D) per a recrear la profunditat i la posició relativa dels objectes, donant una sensació de profunditat."
Després hem realitzat la següent activitat, fer un paisatge de tardor. Aquí us deixo els passos que hem seguit:
1.- Primerament, dibuixar una línia d'horitzó que representa que està a l'alçada dels ulls de l'observador i marca el punt de fuga (on tot s'ajunta, la direcció on mira l'observador). 2.-Després, traçar el camí o rierol al centre del full. Dibuixem dues línies que van des de l'extrem inferior del paper fins al punt de fuga. 3.-Ara podem traçar altres línies, que juntament amb les anteriors, formaran les voreres o els marges. 4.-A partir d'aquí és més fàcil poder ubicar les altres línies per poder construir el paisatge. Comencem fent les línies verticals per marcar quina alçada tindran els arbres. Les línies cada cop són més curtes i estan més juntes, ja que es van allunyant.
5.-Ja tenim una idea general d'on es situaran els elements, només ens queda fer els detalls del dibuix. Ara personalitzem el nostre paisatge afegint persones, núvols, etc. I tot el que ens ve al cap.
Bé! Ara que ja us he explicat els passos que hem seguit, us mostro com han quedat els nostres paisatges:
|
ALUMNES DE CICLE SUPERIOR |