Zoom (1946) és una de les primeres obres d´Antoni Tàpies on ja es pot veure l'ús de materials densos que serien el presedent de les posteriors pintures matèriques.
A Zoom la presència d'un personatge amb trets primitius domina el centre de la composició. Però es tracta d'un rostre invertit, les mans del qual es troben sota la cara i en posició normal, tot i que el fet de trobar-se flotant enmig de l'espai no deixi de sorprendre'ns. Resulta evident la influència de l'artista noruec Edvard Munch, precursor de l'expressionisme alemany; recordem El crit (1893). En l'obra de Tàpies veiem una gamma cromàtica més suau que la que exposa Munch, peró la densitat pictòrica és similar. Gràcies a la utilització del blanc d'Espanya barrejat amb pintura, Tàpies aconsegueix recrear una espessor matèrica increïble. L'espessor de la pintura impacta l'espectador juntament amb el fet de presentar-nos el rostre de forma invertida. Aquesta obra expressa un rebuig de la civilització moderna i hi manifesta un desig de tornar a un món preindustrial, on es pressuposa una relació amb la natura més íntima. El tema del cap separat del cos representa tot el que és espiritual en oposició amb els elements materials de l’ésser humà.
A Zoom la presència d'un personatge amb trets primitius domina el centre de la composició. Però es tracta d'un rostre invertit, les mans del qual es troben sota la cara i en posició normal, tot i que el fet de trobar-se flotant enmig de l'espai no deixi de sorprendre'ns. Resulta evident la influència de l'artista noruec Edvard Munch, precursor de l'expressionisme alemany; recordem El crit (1893). En l'obra de Tàpies veiem una gamma cromàtica més suau que la que exposa Munch, peró la densitat pictòrica és similar. Gràcies a la utilització del blanc d'Espanya barrejat amb pintura, Tàpies aconsegueix recrear una espessor matèrica increïble. L'espessor de la pintura impacta l'espectador juntament amb el fet de presentar-nos el rostre de forma invertida. Aquesta obra expressa un rebuig de la civilització moderna i hi manifesta un desig de tornar a un món preindustrial, on es pressuposa una relació amb la natura més íntima. El tema del cap separat del cos representa tot el que és espiritual en oposició amb els elements materials de l’ésser humà.
REINTERPRETEM AQUESTA OBRA DE TÀPIES DESPRÈS D'OBSERVAR-LA I ANALITZAR-LA .
TREBALLS DELS ALUMNES DE 6è |