Els alumnes de 4t han realitzat aquestes carpes de circ súper divertides amb pallassos i personatges de circ. Si voleu fer un com aquest, trobareu les instruccions i les plantilles a aquesta webfirspalette.
Amb els alumnes de 1r hem parlat dels pallassos i les pallasses. Aquests personatges del circ tan divertits, creatius, imaginatius,... capaços de resoldre qualsevol situació, o almenys, això és el que pensen. Capaços de transmetre'ns diferents emocions, sovint sense utilitzar la paraula. Molts els identifiquem pel seu nas vermell i sabates grosses.
Aquestes són alguns pallassos i pallasses que han realitzat els nens i nenes de 1r.
Els alumnes de cicle superior (5è i 6è) han fet una visita dinamitzada a l'exposició "Warhol. L'art mecànic" que podeu veure fins al 31 de desembre a CaixaForum Barcelona. Una visita que inclou un recorregut per l'exposició i una sèrie d'activitats participatives. Conduïdes per una monitora que a partir del diàleg amb els infants presenta els temes clau de l'exposició, els contextualitza i resol els possibles dubtes o preguntes que puguin sorgir.
La possibilitat de veure els originals d'aquestes conegudes obres que Warhol va crear i conèixer el seu procés de creació, constitueixen dos dels atractius i al·licients de l'exposició. Així com els interrogants que ens planteja sobre l'autoria de l'obra d'art i l'originalitat artística.
Entre les més de 350 obres que hi ha a CaixaForum abunden els retrats d'estrelles de cinema o personatges coneguts. L'art mecànic inclou les imatges més emblemàtiques i universals del món creat per Warhol.
Fernando Botero té una col·lecció de més de 134 pintures sobre el circ. Al taller de plàstica hem vist algunes de les seves obres i hem observat l'estil d'aquest pintor: figures amb molt volum, serioses i molt coloristes.
Totes estan pintades entre 2007 i 2008, de gran format i molt vistoses, fruit d'un moment concret de la vida de l'artista. Ell mateix explica aquesta experiència:
"Era a Mèxic, a la petita ciutat de Zihuatanejo, al costat del Pacífic, i vaig veure un circ fent un espectacle al carrer principal per atreure els espectadors. No s'assemblava als circs que es veuen a Europa o Nova York; era un circ gaire bé improvisat, com els que jo tenia costum de veure a la meva ciutat natal quan era petit. El vaig anar a veure i tenia la sensació de visitar un vell amic. Em fascinaven els colors, els animals afamats i la poesia darrere l'escena. Em van deixar entrar quan els vaig dir que era un artista, i aquesta visita m'ha fet reflexionar. Pocs dies després, ja tenia al cap la idea de fer del circ un tema de treball."
Els alumnes de 3r s'han convertit en petits artistes. Han triat un personatge extret dels quadres del pintor i han recreat el món del circ a la manera de Botero.
Un cop seleccionat l'esbós que es vol crear en 3-D. Primer hem tallat la silueta de la màscara. Després les diferents característiques facials: celles, ulls, nas, boca,... (peces separades) que hem encolat.
SEGONA FASE
Hem pintat amb pintura témpera les diferents parts i finalment l'hem guarnit amb diferents objectes i elements reciclats.
Els nens i nenes de 2n de primària estan aprenent la màgia de la barreja dels colors primaris. Aquests dos vídeos d'EduCaixa ens han ajudat a introduir aquesta activitat.
Aquest vídeo posa atenció en el fet que tots els objectes de l'entorn són de colors i ho fa visible d'una manera clara. Tot aïllant-ne alguns i mostrant-los d'un en un, ens ajuda a identificar-los, a associar-los a diversos elements i a anomenar-los, observant-ne les varietats.
Aquest vídeo ens mostra com podem obtenir colors tot barrejant-los. Comença presentant els colors vermell, groc i blau, i explica que, si els combinem, obtenim el taronja, el verd, el lila,... I què passa si hi afegim el blanc?
Hem descobert com podem crear colors amb els tres colors primaris.