dimecres, 29 de maig del 2013

GRAVAT SOBRE TETRABRIK


Els alumnes de quart han experimentat amb un gravat ecològic a partir del reciclatge d'envasos de tetrabrik, dels que cada dia llencem a les escombraries enormes quantitats. La veritat és que el material és fàcil d'usar, barat i com es compon de diferents capes i les  exteriors  estan plastificades, admet moltes intervencions, com a punta seca,   aixecat de capes, cremat, ...Em sembla un material senzill  perquè els nens  vagin treballant  i entrant en el món del gravat.

Per això, hem reutilitzat aquests envasos de tetrabrik  de forma creativa convertint-ho en una planxa de gravat . El procés ha estat molt similar al gravat de porexpan.
 

En aquest enllaç trobareu més informació:  GRABADO VERDE



MATERIAL NECESSARI


A la imatge inferior podeu observar el dibuix previ, la matriu gravada i entintada i finalment, una impressió de la mateixa.

Alumnes de 4t (9-10 anys)


Com podeu veure la línia del gravat és més prima que en la planxa de porexpan. 

































dissabte, 25 de maig del 2013

GRAVAT SOBRE POREXPAN



IMATGES DEL PROCÉS DE GRAVAT SOBRE POREXPAN



 MATERIALS

  • Safates de porexpan ( de la fruita o similar)
  • Rodets
  • Tintes tipogràfiques a l'aigua
  • Paper
  • Llapis, goma, bolígraf, punxo


Primer fem el dibuix sobre paper. Desprès passem aquest a la planxa de porexpan amb l'ajut d'un bolígraf, procurem apretar perquè quedi la marca de les línies.  Fem una segona repassada de les línies del dibuix amb un punxó. Un cop acabat el treball de gravar  preparem les tintes de colors . Entintem la superfície de la  planxa de porexpan amb els rodets  i  ja podem estampar sobre el paper, podem fer pressió amb un rodet net.  En aixecar el full, els nens observen  que la imatge  de la planxa ha estat traspassada al paper quedant les línies  en blanc i el fons de color.




GRAVATS DE TERCER ( 8-9 anys)




dijous, 16 de maig del 2013

DIBUIXEM PERSONATGES



FORMES FACIALS- Alumnes de 6è


Mitjançant formes bàsiques podem crear infinitat de personatges de còmic. Hem provat amb diferents formes com el cercle, el rectangle, el triangle, l'oval, la llàgrima, el cacauet, la fava, ... Així hem comprovat que si fem servir formes diferents ajuda a crear personatges també diferents.
 
Per aconseguir més varietat també hem afegit alguns accessoris als personatges com barba, bigoti, pigues, una arracada, barrets, ulleres, .... Es important dibuixar els barrets de manera que quedi cenyit al cap. És a dir, ha de semblar que el cap està dins del barret.

L'expressió facial també infon vida al personatge. El següent que hem tingut en compte es crear personatges que no tinguin tots la mateixa expressió, sinó que mostrin diferents emocions.
 
Primer hem dibuixat a llapis els personatges (sense prémer). Després hem repassat els traços de llapis a retolador per aconseguir una línia neta i ben definida. Un cop seca la tinta, hem esborrat els rastres del llapis.




còmic
FORMA DIFERENT.....PERSONATGE DIFERENT




dimarts, 14 de maig del 2013

MATISSE I LES FLORS



GERROS AMB FLORS- Alumnes de 4t (9-10 anys)


Henri  Matisse és un dels grans artistes del segle XX . En molts dels seus quadres podem admirar una  gran quantitat de flors i plantes, bodegons amb flors d'intensos colors vermells, verds i grocs principalment. Els retrats i interiors apareixen decorats amb gerros de flors i motius ornamentals de flors. En l'obra de Matisse les flors sempre van ser protagonistes indiscutibles.

Considerat pare del moviment fauvista, del francès fauves, "feres", terme amb què el crític Louis Vauxcelles va denominar a un grup de pintors, encapçalat per Matisse, que practicaven un estil vigorós de pintura allunyat de tot principi acadèmic, que sorgeix entorn a la celebració del Saló de Tardor de 1905 i caracteritzat principalment per l'ús de colors intensos.


Aquests són els bodegons amb flors que han pintat els nens i nenes de 4t a la manera de Matisse.


Matisse, flors






diumenge, 12 de maig del 2013

GIRAFES



Aquesta setmana, els nens i nenes de primer han anat a la Filmoteca de Barcelona a veure "Kirikú i les bèsties salvatges".

Kirikú és un nen petit com un fesol que viu en un poblat africà dominat i atemorit per la malvada bruixa Karabà.

El vell savi ens explicarà quatre històries que demostren les facultats extraordinàries del Kirikú: una gran intel·ligència, el domini de la parla i una gran velocitat.

 A partir d'aquest conte treballem:

• El valor de la tradició narrativa;

• Aproximació a d’altres cultures;

• Característiques dels paisatges i els escenaris en relació amb la cultura africana.

Kirikú, girafa
MATERIAL DIDÀCTIC DE LA PEL.LÍCULA 


També podeu consultar el dossier del Grup d'Innovació i Recerca  per a l'Ensenyament de la Filosofia (Grup IREF)





Desprès de veure la pel.lícula,  hem visionat imatges de girafes i hem descrit oralment allò que hem observat.  Un cop acabada l'observació, hem anat al taller a dibuixar una girafa tot recordant el màxim de detalls.



IMATGES DEL PROCÉS - Alumnes de 1r (6-7 anys)





girafa, jirafa
LES NOSTRES GIRAFES





dissabte, 4 de maig del 2013

ENS INICIEM A LA PERSPECTIVA


La perspectiva intenta representar la realitat de la manera més semblant possible a com la veuríem amb els ulls humans, és a dir, des d'un punt de vista concret.


Perspectiva
PERSPECTIVA AMB UN PUNT DE FUGA - Alumnes de 6è

La nostra experiència visual ens diu que les coses, com més lluny estan, més petites es veuen, i que les coses més llunyanes se situen en un horitzó imaginari. Si tenim rectes paral.leles,    aquestes convergeixen a un punt concret. D'aquest punt en diem  punt de fuga,  i de les paral.leles que hi concorren, línies de fuga.



Perspectiva



Els hi ha encantat descobrir que aplicant aquests principis es poden aconseguir aquest resultats tan magnífics.Com podeu observar han tingut llibertat per triar el tema a representar. Per a realitzar aquest treball hem dedicat tres sessions de 90 minuts. 


Us deixo aquest tutorial per si voleu més informació:

com dibuixar 1 punt de perspectiva - Tutorial Pas a Pas Dibuix de reythompson




dijous, 2 de maig del 2013

QUINA OLOR!!!






L'espectacular fragància de les flors del  jacint i els seus colors han inspirat als alumnes de segon a fer aquestes produccions.







Han dibuixat directament amb el pinzell i les flors les han pintat a ditades.





JACINTS - Alumnes de 2n (7-8 anys)





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...