divendres, 28 de febrer del 2014

CARES COLLAGE



ALUMNES DE 3r (8-9 ANYS)

Quants colors, textures, formes, objectes podem trobar en una revista! És una font inesgotable d'idees per a crear el que vulguem. Pensem en un personatge amb les seves característiques, els seus accessoris,... El collage és un fantàstic mitjà d'expressió.




CARES COLLAGE







dilluns, 24 de febrer del 2014

EXPRESSIONS FACIALS



ALUMNES DE 4t (9-10 anys)


COM DIBUIXAR EXPRESSIONS FACIALS?

Perquè els nostres personatges actuïn han de poder indicar el seu estat d'ànim. Això inclou l'actitud general de cos, però principalment les expressions facials. 

Començarem amb el dibuix humorístic o caricaturesc, establint els principis bàsics que hem de dominar perquè els nostres personatges expressin les emocions bàsiques.

Observem els rostres de la següent imatge. Com podem veure en comparar els seus gestos, poden variar significativament l'estat d'ànim d'un personatge només modificant la forma de les celles i la boca.





Per començar podem observar: la boca amb les comissures cap amunt denota satisfacció, mentre que la boca amb les comissures cap avall, insatisfacció. 

Les celles poden fer, bàsicament, tres moviments:



Les celles en forma d'arc  i ulls oberts expressen alegria, sorpresa, interès, atenció.

El front arrugat indica disgust, còlera, odi, ràbia.

Les celles en forma d'arc invertit  denoten perplexitat, tristesa, desil.lusió.

Altres factors que intervenen en l'expressivitat dels personatges és la inclinació del cap, la posició de la llengua, i la direcció de la mirada,...






Expressions facials d'emocions bàsiques

ALEGRIA - Destaca un ampli somriure i una posició neutra de les celles.

RÀBIA -  Es frunzeix el front, de manera que les celles s'arquegen cap avall i cap a dins. La boca es dibuixa petita, recta i pot ensenyar les dents.

TRISTESA - La boca s'arqueja cap avall. Els ulls miren cap avall i cau la parpella superior. Es pot emfatitzar l'expressió amb llàgrimes.

POR - Les celles s'arquegen cap amunt a causa que els ulls s'obren àmpliament, igual que en l'expressió de sorpresa, però en aquest cas ambla boca atapeïda.

AMOR - Un rostre enamorat s'assembla molt a un rostre feliç. Poden entrar en joc matisos com l'enrogiment de les galtes.



dissabte, 22 de febrer del 2014

ENS POSEM UNA DISFRESSA



ALUMNES DE 1r (6 anys)



Com cada any esperem  amb gran il·lusió l'arribada de Sa Majestat  el Rei Carnestoltes.  Ens canviem les nostres robes de diari per unes disfresses ben originals i estrafolàries ( fada, superheroi, princesa, vampir, esquelet, pallasso, cowboy, reina,... ) .

Aquesta activitat  és una de les que m'agrada repetir quan arribar el mes de febrer. Cada any, els nens i nens de primer,  no deixen de sorprendre'm amb els magnífics resultats i l'entusiasme que posem quan trien la disfressa que els hi agradaria portar per a  la Festa de Carnaval. 

Aquí teniu els resultats d'aquest any:


ENS POSEM UNS DISFRESSA I 
SORTIM A BALLAR







Aquí us deixo un parell de cançonetes per a ballar:
 













diumenge, 16 de febrer del 2014

TALLERS DE PLÀSTICA A ED. INFANTIL (8)


Aquest segon trimestre, els alumnes d'Educació Infantil han realitzat les següents activitats als Tallers de Plàstica.

TALLER 1: JUGUEM AMB LES LÍNIES


A la manera Piet Mondrian

HORITZONTALS I VERTICALS- Alumnes de 4 anys



Preparem una corona per a Carnaval


CORONA - Alumnes de 5 anys


TALLER 2: JUGUEM AMB LES FORMES


Inventem personatges amb formes geomètriques


PERSONATGES - Alumnes de 4 anys


Treballem les formes amb 
la "Dansa de la por" 
de Paul Klee

FIGURES QUE BALLEN - Alumnes de 5 anys



TALLER 3: JUGUEM AMB ELS COLORS




BLANC COM LA NEU


TITELLA NINOT DE NEU - Alumnes de 4 anys



Treballem els colors i les emocions a partir del conte:



EL MONSTRE DE COLORS- Alumnes de 5 anys



TALLER 4: JUGUEM AMB LES TEXTURES



Preparem una corona per a Carnaval



CORONES - Alumnes de 4 anys




DESCOBRIM TEXTURES



FROTTAGE - Alumnes de 5 anys




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...