diumenge, 27 d’octubre del 2019

LES ESCULTURES DE JEAN-LOUIS TOUTAIN


Jean-Louis Toutain té escultures monumentals en diverses ciutats franceses: Moissac, Montauban, Toulouse, Agen, Mulhouse, Tarbes, Annecy,..

 Ens deixa les següents reflexions sobre la seva pròpia obra:

 “La meva escultura és abans de res l'expressió de sentiments. Sentiments d'amor, de plaer, de felicitat compartida, d'alegria, de lleugeresa, de moviments. Donar la vida a una matèria? Materialitzar un instant de vida? Petites o grans, les meves escultures jo les veig vives.
Jo vull el meu art al carrer, als jardins, als parcs privats o públics. Crear art viu per interactivitat, donar-ho perquè la gent ho vegi, ho toqui, ho acariciï, ho estimi. Jo estic convençut que l'art humanitza”

Les seves originals formes arrodonides, grasses, exagerades ens recorden a Botero. La seva obra, molt personal, expressa l'alegria i l'alegria de viure, encara que el color que sempre ofereixi sigui el negre. S'observa fàcilment, i atreu per igual a nens i adults, als que sedueix per igual. És de fàcil accés i no resulta pretensiós. Tot i això, es nota una tasca de recerca de les formes per adaptar-les a la seva personal manera de tractar els temes. Sent passió per les relacions humanes, per la música, pels gestos quotidians, per la infància, el joc, els diferents oficis. Les seves corbes són agradables a la vista, però també al tacte. El moviment, el gest, l'actitud és el que crida l'atenció, les cares petites no compten, com si en un moment en que l'aparença és primordial, Toutain voldria esborrar aquesta part del nostre cos. Un treball amb temes simples, universals, amables, en què la brillantor setinat dels seus materials (resines i bronze) contribueix a ressaltar les seves vores arrodonides.


Els alumnes de cicle mitjà han projectat una escultura a la manera de Toutain i quin seria el seu emplaçament.


ALUMNES DE 3r


ALUMNES DE 4t




1 comentari :

  1. a Andorra també hi ha escultures d'aquest artista.Els nens a agafar perfectament l'essència
    Ptns

    ResponElimina

Diguem la teva opinió. Si no tens perfil tria nom/URL al desplegable (comenta com a:). Escriu el teu nom, prem continuar i publica. GRÀCIES!!

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...