A partir d’unes reflexions d’escola, ens vam plantejar
com podíem treballar la plàstica d’una altra manera. Les premisses eren:
- Ser motivadora i atractiva.
- Organitzada en grups reduïts.
- Treballar la interrelació entre els nens i les nenes del mateix nivell.
- Aprofitar els recursos humans, com espacials i materials de l’escola.
- Treballar el màxim de tècniques possibles.
- Atendre la diversitat.
- Respectar el ritme de cada infant.
Aquesta
experiència fa tres anys que l’estem portant a terme. Pretenem potenciar els
aspectes sensorials i motors, l’observació, la reflexió, la percepció i
desenvolupar la capacitat creativa. A partir d’aquesta pràctica, també
treballem altres aspectes educatius que es relacionen en altres àrees
curriculars .
L’autonomia,
l’ordre, el respecte i d’importància de l’esforç personal per la realització
del treball ben fet, són aspectes que es reforcen en aquesta pràctica.
Treballem en
petits grups (de 12 o 13 nens i nenes) que ens permet una atenció més
individualitzada. Un cop a la setmana fem aquests tallers d’una sessió de 90
minuts. Els nens canvien de taller i mestre cada setmana. Els mestres
repeteixen durant 4 setmanes el mateix taller.
Per realitzar
els tallers comptem amb les dues tutores de cada nivell i dos mestres més
de l’Equip Docent.
Aquest curs,
els tallers de P-4 i P-5 són:
TALLER 1: SÓC UN ARTISTA
ALUMNES DE 4 ANYS |
ALUMNES DE 5 ANYS |
TALLER 2: VOLUM
ALUMNES DE 5 ANYS |
TALLER 3: COLLAGE
ALUMNES DE 4 ANYS |
ALUMNES DE 5 ANYS |
TALLER 4: LES ESTACIONS
ALUMNES 4 ANYS |
ALUMNES 5 ANYS |
Genials aquests tallers Espe, m'encanta el treball artístic que feu a la vostra escola i la gran importància que doneu a aquesta materia.
ResponEliminaUna feina excepcional
Petonets guapa
Hola:
ResponEliminaque entrada más chula y que forma tan genial de hacer los talleres, me gusta muchísimo. Un saludo
Una bona pensada! Els tallers de plàstica són genials.
ResponEliminaFelicitats per la tasca que fas dia a dia!
Una abraçada
Doncs, molt ben plantejats els objectius! M'encanta saber com treballeu i, sobretot, descobrir la metodologia que feu servir. De tots n'aprenem oi? Gràcies Espe. Petooons
ResponEliminaQuina sort poder realitzar aquests tallers amb grups més reduïts. Em semblen molt interessants totes les activitats plantejades. Segur que em serviran per agafar idees. Gràcies per compartir.
ResponEliminaUna abraçada!
Es una maravilla, Espe, me tienes que dar la fórmula, porque aparte de lo que dices, cómo trabajas los modelos? Se les pone de ejemplo y ellos los copian? porque no me parecen libres. Tengo muchas preguntas y eso es porque me han encantado. gracias, guapa, nos das ideas geniales. Eres una artista!!! qué envidia. petonets.
ResponElimina¡Hola Blanca! En primer lugar, gracias por tus palabras. A tu pregunta sobre si se les da un modelo a los alumnos, en el taller de “Soy un artista”, el referente es la propia obra del artista y cómo puedes observar este trimestre va dedicado a Joan Miró. En el taller de “Collage “y “Las Estaciones “se hace una propuesta pero cada uno crea libremente su composición, en este caso es el material o la técnica la que define el trabajo. Para el taller de “Volumen” se parte de un modelo. Espero haber respondido a tu pregunta. Si necesitas algo te dejo mi correo ( plastiquem@hotmail.com). Un abrazo y hasta pronto.
Elimina¡Qué suerte tienen los alumnos de tu cole!
ResponElimina¡¡Abajo los cuadernos de plástica de las editoriales y arriba la creatividad!!
(Está claro que me encanta esta forma de trabajar).
Un besote Espe.