Potser no són dels quadres més
coneguts de Van Gogh, però hem triat aquests per treballar al taller de
l’artista.
Després de l’anàlisi de les obres, els alumnes de cicle
superior han elaborat la seva pròpia teoria sobre aquests quadres.
Sense cap dubte, les sabates són les del mateix pintor, estan velles,
gastades i trencades, i decideix pintar-les per diferents motius.
Una elecció inusual de tema per a una pintura: Dues velles sabates gastades. No obstant això, la pintura compte moltes coses a molts nivells: artístic, afectiu, històric, estètic, polític o filosòfic.
Perquè no estem davant de dues simples sabates o davant d’una simple mostra més de la bellesa de la quotidianitat.
Aquestes dues sabates velles són més que un objecte (o la seva
representació): són també els milers de passos que van recórrer, les
alegries i sofriments patits per qui les va calçar. Són a més l’esforç
de qui les va pintar i les va considerar dignes de protagonitzar un
llenç. Són en definitiva plenes de vida encarnades en alguna cosa inert i reflexos sincers de l’ànima de l’artista.
Els alumnes de cicle superior han dibuixat i pintat les seves sabates i les han comparat amb les que va pintar Van Gogh. S'han adonat que les seves, en aquestes moments són esportives, plenes de colors i d'alegria. En canvi, les que va realitzar en Vicent són tristes, trencades i expliquen una història molt diferent.
LES NOSTRES SABATES |
ALUMNES DE CICLE SUPERIOR (5è i 6è) |
quina bona reflexió, les sabates molt ben dibuixades
ResponEliminaPtns