Pàgines

diumenge, 15 de desembre del 2019

QUÈ BÈSTIES!

MUSEU ETNOLÒLOGIC I DE CULTURES DEL MÓN


Els alumnes de 5è i 6è de primària (cicle superior) han realitzat un viatge arreu del món per descobrir la representació dels animals en diferents cultures i els seus sentits simbòlics. Totes les societats humanes tenen formes diferents d'entendre i d'explicar la natura i el món que els envolta, i de pensar i viure els vincles entre els humans i els animals. Han descobert societats on els animals poden ser considerats parents, altres creuen que són divinitats o poden viatjar al món dels morts: l'ocell dels Dogon de l'Àfrica, el cocodril del riu Sepik a Oceania, el bou de la religió hinduista de l'Índia a Àsia i el jaguar de l'Amèrica precolombina.


 
UNA VISITA DINAMITZADA MOLT INTERESSANT

Objectius d'aprenentatge de l'activitat

1.Aproximar-se a la forma de vida i a la cosmogonia de diversos pobles de l'Àfrica, Oceania, Àsia i l'Amèrica precolombina.


2.Conèixer què són els símbols i com aquests constitueixen sistemes que configuren maneres pròpies de veure el món en diferents societats.

3.Observar i reconèixer animals i humans en els objectes del museu.

4.Reflexionar sobre la forma d'entendre la natura dels diversos pobles del món en contrast amb la pròpia per valorar les problemàtiques lligades a la relació amb els animals i el medi ambient.

TREBALLANT AL TALLER DEL MUSEU




Després han realitzat un taller on han deixat anar la seva creativitat i han inventat éssers fantàstics.



QUINES BÈSTIES!




dimecres, 4 de desembre del 2019

TALLERS DE PLÀSTICA A INFANTIL

Per acabar aquest primer trimestre, els nens i nenes de P5 han realitzat les següents activitats.
A continuació podreu veure un resum d’allò que estan fent.

1.TALLER: VOLUM


Espalmatòries nadalenques de fang

2. TALLER: COLLAGE


Collage nadalenc amb papers de regal, purpurina i garlandes.


3.TALLER DE L’ARTISTA: JOAN MIRÓ



Treballem elements del vocabulari mironià


4.TALLER : LES ESTACIONS



Cistell de pomes (estampació)


divendres, 29 de novembre del 2019

LA NIT ESTELADA






Durant aquest curs, ens hem proposat treballar un pintor reconegut mundialment com és en Vincent Van Gogh.
 
Per endinsar-nos en les seves obres més importants hem necessitat conèixer i tenir presents els trets més característics de la seva vida així com aquells successos que el van marcar en algun moment o altre de la seva trajectòria professional, tot i que sabem que no es va reconèixer el seu talent fins uns anys després d’haver mort. 

Alguns dels quadres que hem treballat concretament  són: la “Nit Estrellada”, "Les sabates", "les cadires" , "l'Habitació", "l’Autoretrat", els “Gira-sols”,.... Hem intentat, anar relacionant tot allò que anàvem treballant amb les identitats dels alumnes.


Tot això ho hem portat a terme en les diferents sessions dels tallers de plàstica.


D’aquesta manera, ens hem apropat tant a les tècniques (puntillisme, pinzellada…) com als materials (pintura) que utilitzava el pintor. Així com el reconeixement dels colors que més importància adquireixen en els seus quadres (grocs, blaus, taronges…).
 
Una de les característiques principals que hem intentat potenciar amb els alumnes de la vida d’aquest pintor és la gran amistat que l’unia amb el seu company de professió, en Paul Gauguin


Alumnes de 6è
  





divendres, 22 de novembre del 2019

LES PINTURES DE TOUTAIN



Una vegada més, Toutain aconsegueix donar vida, vida als seus personatges característics per les seves formes generoses.
 
Allò que caracteritza el treball de Toutain són els personatges que representa i tots ells, sense excepció, aquesta particular morfologia que consisteix en un cap petit, un tronc relativament prim i extremitats inferiors desproporcionadament grans. 

Els seus personatges són entranyables i suggereixen dolçor, sensualitat, felicitat, afecte, amor, humor ... i tot això en situacions molt senzilles de la vida quotidiana.

Toutain també és pintor. Les seves pintures són molt vistoses. És fàcil inspirar-se en les seves obres. Ela alumnes de cicle mitjà han pintat a la manera de Toutain, han jugat amb els colors: de quin color pot ser una dona o un noi, una granota, una guitarra, etc. Hem utilitzat tot el que veiem com a inspiració pels nostres treballs.
 

Sobretot, hi ha felicitat i amor!

 

TREBALLEM AL TALLER





dijous, 21 de novembre del 2019

MOSAIC MITOLÒGIC


Ja tenim la nova decoració d'aquest curs 2019-2010!

MURAL COL·LECTIU



Com cursos anteriors,  aquest mural ha estat realitzat per tots els alumnes  de l'escola, des de P3 fins 6è de primària. Cada alumne ha dibuixat dins d'un quadradet de 10x10 cm la criatura mitològica que representa el nom de la seva classe. Hem utilitzat gran varietat de papers de colors.  La suma de tots és aquest magnific mosaic tan colorista que trobareu a l'entrada principal de l'escola.



 

diumenge, 17 de novembre del 2019

LES SABATES DE VAN GOGH



Potser no són dels quadres més coneguts de Van Gogh, però hem triat aquests per treballar al taller de l’artista.

Després de l’anàlisi de les obres, els alumnes de cicle superior han elaborat la seva pròpia teoria sobre aquests quadres.   Sense cap dubte, les sabates són les del mateix pintor, estan velles, gastades i trencades,  i decideix pintar-les per diferents motius.


Una elecció inusual de tema per a una pintura: Dues velles sabates gastades. No obstant això, la pintura compte moltes coses a molts nivells: artístic, afectiu, històric, estètic, polític o filosòfic.


Perquè no estem davant de dues simples sabates o davant d’una simple mostra més de la bellesa de la quotidianitat. Aquestes dues sabates velles són més que un objecte (o la seva representació): són també els milers de passos que van recórrer, les alegries i sofriments patits per qui les va calçar. Són a més l’esforç de qui les va pintar i les va considerar dignes de protagonitzar un llenç. Són en definitiva plenes de vida encarnades en alguna cosa inert i reflexos sincers de l’ànima de l’artista.

Els alumnes de cicle superior  han dibuixat i pintat les seves sabates i les han comparat amb les que va pintar Van Gogh. S'han adonat que les seves, en aquestes moments són esportives, plenes de colors i d'alegria. En canvi, les que va realitzar en Vicent són tristes, trencades i expliquen una història molt diferent.

LES NOSTRES SABATES





ALUMNES DE CICLE SUPERIOR (5è i 6è)






dimecres, 13 de novembre del 2019

CARBASSETES I CARBASSONES (DIBUIX DEL NATURAL)





Els alumnes de tercer, al taller de dibuix del natural, han tocat, observat i dibuixat unes carbassetes.  Es tracta de carbassetes decoratives de formes i colors variats que s’utilitzen com element ornamental durant els mesos de tardor i hivern principalment.  Després han realitzat un collage amb elles creant així un fantàstic bodegó.



ALUMNES DE 3r









dimarts, 12 de novembre del 2019

EL MITE DE YAKANA


LA CONSTEL·LACIÓ DE LA LLAMA


En l'antic Perú la majoria de constel·lacions que es veien al cel no estaven formades per conjunts d'estrelles, com l'entenem avui nosaltres, sinó per les taques negres, els espais buits que hi ha entre els conjunts d'estrelles, la part il·luminada de el cel .
A continuació presentarem el mite que es té en la província d'Huarochirí (a la serra de Lima) sobre aquesta constel·lació andina i la importància que té per als seus pobladors.
Mirant el cel, la constel·lació andina es pot reconèixer perquè té la forma d'el coll i el cap d'una llama, i en el lloc dels ulls hi ha dues estrelles molt brillants. Potser per ser aquestes constel·lacions andines espais foscos, i per representar la llama, les llames de llana negra eren molt usades en les principals cerimònies religioses del Tawantinsuyu.




El mite de la llama YAKANA, LA LLAMA CELESTE ha sigut molt ben acollit pels nens i nenes del cicle mitjà (3r i 4t). Després d’explicar la història, hem proposat dibuixar la nostra llama i cadascú se l’ha imaginat a la seva manera, l’ha personalitzat i, finalment, l’ha enganxat entre  la Terra i el Cel.


Aquests han estat els resultats!!!!
 

ALUMNES DE CICLE MITJÀ


 

diumenge, 10 de novembre del 2019

MASCARES INSPIRADES EN KIMMY CANTRELL




 
Kimmy Cantrell és un artista nord-americà que s’inspira en el seu patrimoni afroamericà i ho barreja amb un toc “picassià” per crear rostres d'argila i filferro. El seu ús de l’asimetria ens ha fascinat.



Utilitza l’asimetria per desafiar les definicions tradicionals de bellesa. "Vull mostrar la bellesa als defectes", explica. "Les imperfeccions expliquen històries molt més convincents que la perfecció".

A través de les seves flors i peixos fragmentats, per exemple, narra records d’infantesa de la seva àvia (Bama) que va ser una figura molt important en la seva criança. Bama va ensenyar a Kimmy lliçons de perseverança.


Els alumnes de cicle superior (5è i 6è) han planificat, dissenyat  i decorat les seves màscares abstractes a la manera de Kimmy Cantrell.

Aquí teniu els projectes que desprès realitzaran amb cartró.


PROJECTE ALUMNES DE CICLE SUPERIOR





 

diumenge, 27 d’octubre del 2019

LES ESCULTURES DE JEAN-LOUIS TOUTAIN


Jean-Louis Toutain té escultures monumentals en diverses ciutats franceses: Moissac, Montauban, Toulouse, Agen, Mulhouse, Tarbes, Annecy,..

 Ens deixa les següents reflexions sobre la seva pròpia obra:

 “La meva escultura és abans de res l'expressió de sentiments. Sentiments d'amor, de plaer, de felicitat compartida, d'alegria, de lleugeresa, de moviments. Donar la vida a una matèria? Materialitzar un instant de vida? Petites o grans, les meves escultures jo les veig vives.
Jo vull el meu art al carrer, als jardins, als parcs privats o públics. Crear art viu per interactivitat, donar-ho perquè la gent ho vegi, ho toqui, ho acariciï, ho estimi. Jo estic convençut que l'art humanitza”

Les seves originals formes arrodonides, grasses, exagerades ens recorden a Botero. La seva obra, molt personal, expressa l'alegria i l'alegria de viure, encara que el color que sempre ofereixi sigui el negre. S'observa fàcilment, i atreu per igual a nens i adults, als que sedueix per igual. És de fàcil accés i no resulta pretensiós. Tot i això, es nota una tasca de recerca de les formes per adaptar-les a la seva personal manera de tractar els temes. Sent passió per les relacions humanes, per la música, pels gestos quotidians, per la infància, el joc, els diferents oficis. Les seves corbes són agradables a la vista, però també al tacte. El moviment, el gest, l'actitud és el que crida l'atenció, les cares petites no compten, com si en un moment en que l'aparença és primordial, Toutain voldria esborrar aquesta part del nostre cos. Un treball amb temes simples, universals, amables, en què la brillantor setinat dels seus materials (resines i bronze) contribueix a ressaltar les seves vores arrodonides.


Els alumnes de cicle mitjà han projectat una escultura a la manera de Toutain i quin seria el seu emplaçament.


ALUMNES DE 3r


ALUMNES DE 4t




diumenge, 20 d’octubre del 2019

CARPETES DE PLÀSTICA


Mireu quines carpetes de plàstica més “xules”. Aquí hi guardarem tots els treballs que anem fent al llarg del curs. Quan arribi l’estiu, ens l’emportarem a casa.

CARPETES DE PLÀSTICA - CICLE MITJÀ

Els nens i nenes de CICLE MITJÀ han  fet una carpeta de plàstica per guardar tots els treballs artístics que van realitzant als tallers durant el curs.

Material:

– Cartolina gran
– Retoladors

– Papers de colors
– Cola i pinzell
– Confetis i lluentors


CARPETES PERSONALITZADES AMB EL SEU NOM




dissabte, 19 d’octubre del 2019

ELS GIRA-SOLS DE VAN GOGH

Els Gira-sols, forma part d’una sèrie de quadres que Van Gogh va realitzar, aquest en concret data del 1888. Els va pintar quan vivia a Arlés, al Sud de França. Un dels quadres el va crear per decorar l’habitació del seu amic, i també pintor, Paul Gauguin. Els va començar a finals d’estiu, i va estar un any fent aquesta sèrie, i mostrant les diferents etapes d’aquests gira-sols, fins i tot mostrant algunes flors pansides.

Les obres van ser força innovadores en l’ús i la força del color, sobretot els grocs intensos, i les tonalitats càlides. El color és aplicat amb pinzellades fortes, fins i tot agressives, donant aquest resultat tant plàstic, i vistós, d’aquestes pinzellades que no s’amaguen, i que són un segell d’identitat en tota l’obra de Van Gogh.


Els alumnes  de cicle superior han fet la seva pròpia composició de gira-sols utilitzant una altra tècnica, l'aquarel·la.

No ha estat fàcil, però ho hem aconseguit!

IMATGES DEL PROCÉS



ELS GIRA-SOLS DELS ALUMNES DE 5È


Us deixo aquest vídeo  que ens ha ajudat per treballar  l'obra.




divendres, 18 d’octubre del 2019

TALLERS DE PLÀSTICA A INFANTIL

Durant aquest 1r trimestre, els nens i nenes de P4 i P5 estan realitzant  aquests tallers de plàstica. A continuació podeu veure un resum d'allò que estan fent.

1. TALLER DE L'ARTISTA: JOAN MIRÓ

 Mural col·lectiu a la manera de Joan Miró (P4)


Treballem l'obra: L'or de l'atzur (P5)
 

2. TALLER : VOLUM

Modelem un eriço de fang (P4)

Bolets amb material de rebuig: rotllos de paper de vàter i
 cartrons de fruita (P5)

 
 3. TALLER: COLLAGE

Plou i anem amb paraigües (P4)


El meu paraigües (P5)
 

 4. TALLER: LES ESTACIONS

Arbre de tardor  (P4)

La castanyera (P5)




 

dimarts, 15 d’octubre del 2019

BARCELONA DIBUIXA

AQUEST CAP DE SETMANA ARRIBA……




Més dibuix, més Barcelona!

Amb un nom nou, “Barcelona Dibuixa”, que reflecteix plenament l’esperit, la gran festa del dibuix de la ciutat de Barcelona es fa present a més barris i més entitats que mai! Fins a 48 tallers gratuïts en què grans i petits podem compartir la nostra creativitat i explorar les possibilitats que ofereixen el llapis i el paper. T’hi esperem!
Organitzat pel Museu Picasso i l´Institut de Cultura. Ajuntament de Barcelona.

Informació pràctica:

Diumenge, 20 d’octubre de 2019

D’11 h fins a les 19 h

Descobreix els espais i els tallers en aquest enllaç.












diumenge, 13 d’octubre del 2019

COMPLETAR UNA IMATGE


ALUMNES DE CICLE SUPERIOR

Hola a tots i totes:

Desprès d'un temps d'absència per motius diversos, torno a publicar algunes activitats que havien quedat suspeses i d'altres d'aquest nou curs 2019-2020. 

Presteu atenció a les imatges.


En totes elles es veu com a partir d'una imatge retallada de revista s'acaba el dibuix amb llapis.

1. Demanar una imatge gran als vostres alumnes de revistes, calendaris,...

2. Pensar com completar el dibuix.

3. Enganxar les tires de la imatge en un full en blanc mida DIN A-3, una sí i una no. Serveix una foto per dos alumnes. El full pot estar en vertical o horitzontal.
4. Dibuixar el que havies pensat. Esforça't perquè sigui un bon dibuix, amb detalls, res de fer-lo de pressa i corrents. Pràcticament tot el full ha de quedar dibuixat. 

5. Pintar i decorar el que has dibuixat. Tota la fulla ha d'estar decorada.