Si volem que la visita a un museu, a una exposició, a una galeria d'art, etc. sigui agradable i profitosa, serà millor tenir en compte algunes consideracions, tan simples que de vegades s'obliden:
1.- Triar un destí que no suposi un desplaçament massa llarg.
Tots hem sentit "falta molt? o quan arribarem?". Si arribar al museu suposa un viatge molt llarg, millor deixar-ho. El cansament i els nervis posen en perill l'èxit de la visita.
2.- Explicar als nens les normes que s'han de respectar en un museu.
En tot lloc d'exposició, els principis són els mateixos. Les obres no s'han de tocar, ni tan sols s'han d'apropar molt, i les fotografies amb flash estan prohibides. Convé explicar que aquestes mesures tenen com a objectiu preservar les obres d'art. Algunes d'elles són molt antigues i han sobreviscut al pas del temps (guerres, inundacions, incendis, ...) i per tant són irreemplaçables i molt fràgils. Per tant hem d'anar amb compte.
En tot lloc d'exposició, els principis són els mateixos. Les obres no s'han de tocar, ni tan sols s'han d'apropar molt, i les fotografies amb flash estan prohibides. Convé explicar que aquestes mesures tenen com a objectiu preservar les obres d'art. Algunes d'elles són molt antigues i han sobreviscut al pas del temps (guerres, inundacions, incendis, ...) i per tant són irreemplaçables i molt fràgils. Per tant hem d'anar amb compte.
3.- No quedar-se massa temps al museu (no intentar veure-ho tot).
La visita suposa un esforç per al nen. Anar a una velocitat moderada, no fer soroll, no tocar, són per a ell moltes limitacions. És mil vegades millor observar atentament un sol quadre durant cinc minuts. No oblidem que al cap d'una mitja hora el nen pot tenir suficient, i que com més petit és, més breu ha de ser la visita.
La visita suposa un esforç per al nen. Anar a una velocitat moderada, no fer soroll, no tocar, són per a ell moltes limitacions. És mil vegades millor observar atentament un sol quadre durant cinc minuts. No oblidem que al cap d'una mitja hora el nen pot tenir suficient, i que com més petit és, més breu ha de ser la visita.
4.- Posar-se en el lloc del nen (o a la seva alçada).
En els museus, les obres d'art estan col·locades en funció als visitants adults. Si ens ajupim a la mateixa alçada que els nens, ens adonem que no poden veure exactament el mateix que nosaltres. Això ens permet entendre perquè els interessa determinat detall que a nosaltres ens sembla secundari o se'ns ha escapat: està a l'altura dels seus ulls.
5.- Pensar en comprar postals després de la visita.
Donen una completa llibertat de manipulació al nen, es poden col·locar com a record de la visita a les paret de la classe i amb el pas del temps, és una manera senzilla de mantenir la familiaritat amb l'obra d'art.
Good points! Visits to museums and art galleries have the potential for disaster if you have not prepared and organized well!!
ResponEliminaMolt bona entrada Espe!! M'ho apunto. Interessantíssim. Gràcies! :)
ResponEliminasolo una cosa GRACIAAAAAAAS!
ResponElimina