divendres, 29 de novembre del 2019

LA NIT ESTELADA






Durant aquest curs, ens hem proposat treballar un pintor reconegut mundialment com és en Vincent Van Gogh.
 
Per endinsar-nos en les seves obres més importants hem necessitat conèixer i tenir presents els trets més característics de la seva vida així com aquells successos que el van marcar en algun moment o altre de la seva trajectòria professional, tot i que sabem que no es va reconèixer el seu talent fins uns anys després d’haver mort. 

Alguns dels quadres que hem treballat concretament  són: la “Nit Estrellada”, "Les sabates", "les cadires" , "l'Habitació", "l’Autoretrat", els “Gira-sols”,.... Hem intentat, anar relacionant tot allò que anàvem treballant amb les identitats dels alumnes.


Tot això ho hem portat a terme en les diferents sessions dels tallers de plàstica.


D’aquesta manera, ens hem apropat tant a les tècniques (puntillisme, pinzellada…) com als materials (pintura) que utilitzava el pintor. Així com el reconeixement dels colors que més importància adquireixen en els seus quadres (grocs, blaus, taronges…).
 
Una de les característiques principals que hem intentat potenciar amb els alumnes de la vida d’aquest pintor és la gran amistat que l’unia amb el seu company de professió, en Paul Gauguin


Alumnes de 6è
  





divendres, 22 de novembre del 2019

LES PINTURES DE TOUTAIN



Una vegada més, Toutain aconsegueix donar vida, vida als seus personatges característics per les seves formes generoses.
 
Allò que caracteritza el treball de Toutain són els personatges que representa i tots ells, sense excepció, aquesta particular morfologia que consisteix en un cap petit, un tronc relativament prim i extremitats inferiors desproporcionadament grans. 

Els seus personatges són entranyables i suggereixen dolçor, sensualitat, felicitat, afecte, amor, humor ... i tot això en situacions molt senzilles de la vida quotidiana.

Toutain també és pintor. Les seves pintures són molt vistoses. És fàcil inspirar-se en les seves obres. Ela alumnes de cicle mitjà han pintat a la manera de Toutain, han jugat amb els colors: de quin color pot ser una dona o un noi, una granota, una guitarra, etc. Hem utilitzat tot el que veiem com a inspiració pels nostres treballs.
 

Sobretot, hi ha felicitat i amor!

 

TREBALLEM AL TALLER





dijous, 21 de novembre del 2019

MOSAIC MITOLÒGIC


Ja tenim la nova decoració d'aquest curs 2019-2010!

MURAL COL·LECTIU



Com cursos anteriors,  aquest mural ha estat realitzat per tots els alumnes  de l'escola, des de P3 fins 6è de primària. Cada alumne ha dibuixat dins d'un quadradet de 10x10 cm la criatura mitològica que representa el nom de la seva classe. Hem utilitzat gran varietat de papers de colors.  La suma de tots és aquest magnific mosaic tan colorista que trobareu a l'entrada principal de l'escola.



 

diumenge, 17 de novembre del 2019

LES SABATES DE VAN GOGH



Potser no són dels quadres més coneguts de Van Gogh, però hem triat aquests per treballar al taller de l’artista.

Després de l’anàlisi de les obres, els alumnes de cicle superior han elaborat la seva pròpia teoria sobre aquests quadres.   Sense cap dubte, les sabates són les del mateix pintor, estan velles, gastades i trencades,  i decideix pintar-les per diferents motius.


Una elecció inusual de tema per a una pintura: Dues velles sabates gastades. No obstant això, la pintura compte moltes coses a molts nivells: artístic, afectiu, històric, estètic, polític o filosòfic.


Perquè no estem davant de dues simples sabates o davant d’una simple mostra més de la bellesa de la quotidianitat. Aquestes dues sabates velles són més que un objecte (o la seva representació): són també els milers de passos que van recórrer, les alegries i sofriments patits per qui les va calçar. Són a més l’esforç de qui les va pintar i les va considerar dignes de protagonitzar un llenç. Són en definitiva plenes de vida encarnades en alguna cosa inert i reflexos sincers de l’ànima de l’artista.

Els alumnes de cicle superior  han dibuixat i pintat les seves sabates i les han comparat amb les que va pintar Van Gogh. S'han adonat que les seves, en aquestes moments són esportives, plenes de colors i d'alegria. En canvi, les que va realitzar en Vicent són tristes, trencades i expliquen una història molt diferent.

LES NOSTRES SABATES





ALUMNES DE CICLE SUPERIOR (5è i 6è)






dimecres, 13 de novembre del 2019

CARBASSETES I CARBASSONES (DIBUIX DEL NATURAL)





Els alumnes de tercer, al taller de dibuix del natural, han tocat, observat i dibuixat unes carbassetes.  Es tracta de carbassetes decoratives de formes i colors variats que s’utilitzen com element ornamental durant els mesos de tardor i hivern principalment.  Després han realitzat un collage amb elles creant així un fantàstic bodegó.



ALUMNES DE 3r









dimarts, 12 de novembre del 2019

EL MITE DE YAKANA


LA CONSTEL·LACIÓ DE LA LLAMA


En l'antic Perú la majoria de constel·lacions que es veien al cel no estaven formades per conjunts d'estrelles, com l'entenem avui nosaltres, sinó per les taques negres, els espais buits que hi ha entre els conjunts d'estrelles, la part il·luminada de el cel .
A continuació presentarem el mite que es té en la província d'Huarochirí (a la serra de Lima) sobre aquesta constel·lació andina i la importància que té per als seus pobladors.
Mirant el cel, la constel·lació andina es pot reconèixer perquè té la forma d'el coll i el cap d'una llama, i en el lloc dels ulls hi ha dues estrelles molt brillants. Potser per ser aquestes constel·lacions andines espais foscos, i per representar la llama, les llames de llana negra eren molt usades en les principals cerimònies religioses del Tawantinsuyu.




El mite de la llama YAKANA, LA LLAMA CELESTE ha sigut molt ben acollit pels nens i nenes del cicle mitjà (3r i 4t). Després d’explicar la història, hem proposat dibuixar la nostra llama i cadascú se l’ha imaginat a la seva manera, l’ha personalitzat i, finalment, l’ha enganxat entre  la Terra i el Cel.


Aquests han estat els resultats!!!!
 

ALUMNES DE CICLE MITJÀ


 

diumenge, 10 de novembre del 2019

MASCARES INSPIRADES EN KIMMY CANTRELL




 
Kimmy Cantrell és un artista nord-americà que s’inspira en el seu patrimoni afroamericà i ho barreja amb un toc “picassià” per crear rostres d'argila i filferro. El seu ús de l’asimetria ens ha fascinat.



Utilitza l’asimetria per desafiar les definicions tradicionals de bellesa. "Vull mostrar la bellesa als defectes", explica. "Les imperfeccions expliquen històries molt més convincents que la perfecció".

A través de les seves flors i peixos fragmentats, per exemple, narra records d’infantesa de la seva àvia (Bama) que va ser una figura molt important en la seva criança. Bama va ensenyar a Kimmy lliçons de perseverança.


Els alumnes de cicle superior (5è i 6è) han planificat, dissenyat  i decorat les seves màscares abstractes a la manera de Kimmy Cantrell.

Aquí teniu els projectes que desprès realitzaran amb cartró.


PROJECTE ALUMNES DE CICLE SUPERIOR





 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...