Pàgines

diumenge, 16 de desembre del 2018

ESPELMA DE NADAL



Aquesta espelma de Nadal és divertida i fàcil de realitzar utilitzant rotllos de cartró  per les espelmes, cartolines de colors per a les flames i cd com a la base.

Els infants s'han divertit molt fent aquestes espelmes. 

 
ESPELMA DE NADAL- ALUMNES DE 5 ANYS


MATERIAL NECESSARI:

  • rotllo de cartró
  • tires de paper de regal
  • tisores i cola
  • cartolina groga, taronja i vermella
  • permanent negre
  • gomets d'estrella
  • cd
  • garlandes de Nadal







dijous, 13 de desembre del 2018

FELICITACIÓ AMB ARBRE DE NADAL


Les manualitats de postals de Nadal són en aquest sentit la millor manera de felicitar les festes a familiars i amics, i el seu valor sentimental molt més alt que el d’aquelles altres que puguin comprar-se en una botiga.

Les felicitacions nadalenques són sempre motiu d’alegria  entre els que les donen i els que les reben. En aquest sentit, la forma tradicional de felicitar el Nadal és mitjançant una postal o targeta nadalenca que inclogui un missatge divertit i /o afectuós, amb els nostres millors desitjos per al seu receptor. Es tracta en definitiva d’un moment especial per compartir amb els éssers estimats.

La millor manera d’aconseguir aquesta originalitat és ser un mateix qui, d’una banda, triï el missatge nadalenc que vol transmetre en la seva felicitació i, d’altra, qui confeccioni a mà la targeta o postal on aquesta felicitació anirà inclosa.

Això últim, la realització de targetes nadalenques  a mà és una activitat molt entretinguda per la qual cosa no es requereix ser cap expert en treballs manuals.  Una cartolina, unes tisores, una mica de cola i llapis de colors o materials fàcils d’aconseguir són més que suficients per elaborar una original i divertida postal nadalenca.


Aquestes són les felicitacions dels alumnes de 5è realitzades aquest curs.


POSTAL DE NADAL - Alumnes de 5è



dimarts, 11 de desembre del 2018

CASTELLS



CASTELLS - Alumnes de 6è


El castell medieval era una fortalesa i un habitatge alhora. El senyor feudal vivia amb la seva família i els seus servents. Els soldats defensaven el castell i les terres del senyor feudal. 

El lloc de construcció d'un castell es triava tenint en compte una situació dominant del terreny, per a controlar els camins i les terres del seu voltant. 

Les construccions que formaven part del castell anaven creixent amb els anys, ja que s'afegien noves parts (torres, muralles, ...) segons les necessitats del senyor feudal i el seu poder.



CASTELLS- Alumnes de 3r
 
Parts d’un castell

La Torre de l’homenatge era la part important del castell, on sovint residia la família del senyor i on es feien els pactes entre els vassalls i els senyors.

El pati d’armes era l’espai interior del castell on els cavallers practicaven amb les armes.

Les torres i les muralles servien per defensar-se dels atacs exteriors. A les torres hi havia les estances i magatzems, estaven rematades per merlets, amb les espitlleres que servien per disparar.

La porta principal era l'única entrada al castell. Al voltant del castell hi havia un fossat, espai excavat que envoltava el castell per impedir l’accés dels enemics. De vegades s’omplia d’aigua.

Com heu anat observant, els castells eren grans construccions de l'època. És per això que estaven compostos per diferents parts que no podien faltar-hi.


Després d'una bona recerca d'informació sobre les parts d'un castell, quan i on es construïen, hem dibuixat un munt de castells utilitzant diverses tècniques plàstiques.




CASTELLS- Alumnes de 1r


Per últim, en aquest enllaç trobareu una activitat on heu d'assenyalar les parts d'un castell. Ànims, a provar-ho!

http://www.educaplay.com/es/recursoseducativos/655720/parts_d_un_castell_medieval.htm








dimecres, 5 de desembre del 2018

PERFILS DE PAPER


PERFILS DE PAPER

Els fulls de paper de diari solen utilitzar-se per fer diferents manualitats. Avui, però, us mostrarem una col·lecció de perfils fets amb la tècnica del collage. Es tracte d’anar seleccionat trossos o tires de paper de diari per crear personatges diversos.  Si li voleu donar més color es poden afegir retalls de revistes o trossets de papers de regals.


ALUMNES DE 6è


Retallar i enganxar. Primer, però, escolliu el tema que voleu fer  i busqueu tots els trets característics. Feu un dibuix al full i a retallar i enganxar. El collage és una activitat plàstica molt creativa que als nens els acostuma a agradar.




dimecres, 28 de novembre del 2018

ARBRE DE TARDOR

Els colors de tardor són un fenomen que afecta a les  verdes fulles de molts arbres i arbustos caducifolis i mitjançant el qual obtenen, durant unes quantes setmanes de l’estació, diferents tonalitats de vermells, grocs, púrpures i marrons.

Aquest canvi de pigmentació produeix una bonica redecoració de parcs i jardins que es pot gaudir una vegada l’any.



Aquí us presento un arbre ben tardorenc fet d'una manera original!


PLASTIQUEM
ARBRE DE TARDOR- ALUMNES DE 1r


Material:
  • esponges i taps de plàstic
  • pintures: vermella, groga, marró i negra
  • paper pintura DIN A-3
  • pinzell
Comencem pintant amb les esponges i els taps tot el paper amb els colors de tardor. Deixem que s'assequi una mica i a continuació dibuixem amb el pinzell i la pintura negra, el tronc i les branques de l'arbre.


 

dimarts, 27 de novembre del 2018

ROLL & DRAW OWL


MUSSOLS DE COLORS



CLICA LA IMATGE






Aquest joc animarà als vostres alumnes a dibuixar uns magnífics mussols com els que han realitzat els alumnes de cicle mitjà.






ALUMNES DE CICLE MITJÀ




diumenge, 25 de novembre del 2018

PROJECTE: "VIATGEM A L'ANY 1000"


Aquest curs 2018-19 fem un fantàstic viatge al passat, ni més ni menys  l'any 1000! Ens situem en plena edat mitjana, coneguda també com a època medieval.

L'objectiu principal és conèixer com vivien, a què es dedicaven, quins costums tenien, etc... les persones d'aquella època.

Els alumnes de cicle inicial i mitjà han iniciat aquest viatge de la mà de les tres bessones a la cort del rei Artur.



 



Després de visionar la pel·lícula, els alumnes de 3r han realitzat un dibuix d'allò que més els hi ha agradat. 


 


 
 
 

divendres, 23 de novembre del 2018

SOTA LA PLUJA


Una activitat ideal pels dies de pluja!

plastiquem
ALUMNES DE 1r



Els nens i nenes de 1r s'han dibuixat molt ben equipats amb botes d'aigua, impermeables i paraigües, jugant sota la pluja i trepitjant bassals, perquè els dies plujosos ens ofereixen experiències divertides! 



plastiquem
SOTA LA PLUJA





dimarts, 20 de novembre del 2018

PINTEM AL TREMP D'OU


La tècnica de la pintura al tremp d'ou fou molt utilitzada a l'Edat Mitjana, sobretot per a pintar els retaules de colors vius que ornamentaven les esglésies.


PREPARACIÓ DEL TREMP D'OU


En aquesta activitat utilitzem  el rovell d'ou com aglutinant i el barrejarem amb diferents pigments per fer pintures de colors. Finalment, ho aplicarem sobre paper.


PINTEM SANEFES AMB EL TREMP

Realitzem sanefes inspirades com les que es trobaven en les pintures romàniques, sigui sobre el mur o sobre fusta. L'art romànic va desenvolupar una sensibilitat extraordinària en aquest tipus de decoració. 

SANEFES - ALUMNES DE 5è








dilluns, 19 de novembre del 2018

VISITEM EL MNAC

Aquest mes de novembre, els alumnes de sisè han visitat el Museu Nacional de Catalunya (MNAC) per realitzar una visita dinamitzada sobre "El Bestiari".





El propòsit d'aquesta activitat ha estat acostar-nos al món de les bèsties en el context de la iconografia i la simbologia de l'art romànic. En la cultura mediterrània,  el bestiari és present en mites, en llegendes i en moltes festes populars. Els animals són en general éssers molt propers al món infantil i juvenil. 







Hem descobert com són i què caracteritza els animals representats, quins són reals, quins fantàstics, quins híbrids. Hem après coses d’aquestes criatures a partir de textos i pintures.



Ha estat una visita BESTIAL!!



ITINERARI VIRTUAL AL BESTIARI EN EL ROMÀNIC


CLICA LA IMATGE



 

dijous, 15 de novembre del 2018

MOSAIC DE LLAVORS

plastiquem
MOSAIC DE LLAVORS


 MATERIALS

  • Un tros de cartolina, cartró o qualsevol altre material resistent.
  • pinzell
  • cola
  • llapis
  • Llavors seques: mongetes de diferents colors, blat de moro, llenties, arròs, etc.

 INSTRUCCIONS

  • Comença realitzant un dibuix  sobre el   material que has triat per realitzar el teu mosaic de llavors.

  • Amb el pinzell aplica la cola i col·loca les llavors utilitzant un sol color per àrea.

  • Deixa assecar al almenys una hora.

 
plastiquem
ALUMNES DE CICLE SUPERIOR






dimecres, 14 de novembre del 2018

BESTIARI MEDIEVAL


Un bestiari és un llibre que recull les bèsties i monstres explicant la seva simbologia i atributs. És un gènere bàsicament medieval, en què es transmetia mitjançant manuscrits il·luminats amb funció didàctica (els animals es relacionaven amb les virtuts i defectes, seguint la tradició de la faula, o bé exemplificaven les meravelles del món creat per Déu).


GRIU ATACANT UN CAVALL



Els primers bestiaris provenen de les històries naturals gregues i el gènere va assolir el cim al segle XII, si bé va continuar en el Renaixement i com a inspiració perduren en la literatura contemporània.

A partir de l'observació i anàlisi de diferents animals del romànic, els alumnes de 5è han representat animals inventats a partir d'animals reals.


plastiquem
ALUMNES DE 5è




BESTIARI



clicar la imatge
El bestiari ocult del MNAC és un recull en forma de diccionari simbòlic d'animals de tota mena, representats a la pintura mural i sobre fusta, a l'orfebreria  i a l'escultura de la Col·lecció d'Art Romànic del Museu, que us pot donar les claus per la interpretació simbòlica de les bèsties i ajudar a comprendre la seva significació en el context cultural de l'art romànic a Catalunya .

Us el podeu descarregar en format pdf clicant sobre la imatge o al web del MNAC.



 



dimarts, 13 de novembre del 2018

LLETRES CAPITULARS

Començarem donant una petita definició a la paraula capitular, la qual podríem aplicar a tota lletra que és d'una mida bastant superior al de les lletres minúscules i majúscules que l'acompanyen, a més que són les que trobem al començament d'una obra, paràgraf, capítol o columna.


La primera civilització a usar les capitulars van ser els romans, que amb motiu d'ajuda a la lectura, la lletra inicial de cada paràgraf s'escrivia al marge amb la mateixa mida que la resta del text però a mesura que el cal·ligràfic anava trobant més espai aquesta lletra inicial anava sent cada vegada més gran i de formes diferents de les altres, sent així la més destacada i convertint-se en un art la realització d'aquesta lletra inicial, d'aquesta manera va ser com van néixer les lletres capitulars.

A partir de llavors l'ús, l'estil i la creació de capitulars s'ha anat perfeccionant i adaptant a cada època.  
La realització de les capitulars més artístiques, acolorides i ricament adornades es donen en l'època medieval, en què la capitular adquireix una grandíssima importància.


plastiquem
PROJECTA LLETRA CAPITULAR



Els alumnes de 5è han descobert aquestes lletres tan decoratives i boniques que apareixen al començament dels capítols d'alguns manuscrits medievals.

I sabeu què?  Hem decorat la lletra capitular del nostre nom.


plastiquem
LLETRA CAPITULAR- Alumnes de 5è






dimecres, 7 de novembre del 2018

GAT I OCELL

plastiquem
Klee retrata al seu gat Fritzi


Simple, pur, innocent, infantil, surrealista ...
Amb pocs traços, Paul Klee pinta a un gat amb un ocell al cap, tots dos deliciosament esquemàtics. Jo diria que, coneixent els felins, el gat està a punt de menjar-se'l.
 
Per descomptat, el color és sempre una preocupació pel pintor, i aquí està molt estudiat, encara que sembli espontani. Gràcies al cromatisme de colors pastels i suaus transicions tonals, l'obra adquireix una força dinàmica i vibrant, a més de repartir colors a manera de sentits (verd per a la ulls, orelles i bigotis; rosa al nas i la boca), a manera de sinestèsia .
 
Com sempre, Klee juga de forma expressionista entre el figuratiu i l'abstracte i retrata Fritzi, un dels molts felins que campaven al seu aire en l'estudi de l'artista.

A LA MANERA DE PAUL KLEE 

ALUMNES DE 2n


 

dimarts, 6 de novembre del 2018

L'UNIVERS TOU DE SALVADOR DALÍ


surrealisme, Dalí
ALUMNES DE 5è

Com a bons observadors i creadors ens inspirem en l'obra La persistència de la memòria de Dalí però hi afegim el nostre toc personal d'originalitat i una bona dosi d'imaginació.

Com Salvador Dalí aprendrem a observar la realitat del nostre entorn i provarem d'alterar, canviar, deformar i descomposar els objectes que ens envolten... tot realitzant activitats de dibuix, pintura,...

Observem diferents objectes: estris alimentaris, instruments musicals, mobiliari.... i realitzem un dibuix personal d'algun dels objectes observats, però no de forma figurativa sinó intentant aconseguir un efecte exagerat de deformació.


Dalí
DEFORMACIÓ D'OBJECTES






diumenge, 4 de novembre del 2018

ESTUDI DEL COLOR




Plastiquem
A LA MANERA DE KANDINSKY


Wassily Kandinsky mostrà un gran interès pel color al llarg de la seva vida. En el llibre De l’espiritual en l'art va estudiar-lo per atribuir-li un significat, perquè així les seves obres tinguessin un missatge. Per això va elaborar una teoria del color, en la qual els colors adopten característiques sensorials que no els són pròpies, per tal que tinguin un missatge que arribi a l'ànima de l'espectador.

L'obra Lohengrin de Wagner  li va permetre experimentar la seva pròpia experiència espiritual amb l'art i la música, i va ser quan a partir d'aquest fet Kandisnky afirmés que veia colors i sentia determinades emocions mentre escoltava música.
 
És així com Kandinsky va exposar les seves teories sobre l'ús del color establint un vincle amb les obres d'art i les dimensions espirituals: segons ell el color pot tenir dos efectes en l'espectador: un efecte físic (basat en les sensacions superficials i momentànies) o un efecte psíquic (degut a la vibració d'allò espiritual) arribant a l'ànima o produint una associació entre dos elements sensorials. L'efecte psíquic del color estarà determinat per les seves qualitats sensibles: el color tindrà sabor, olor, so, moviment, lluminositat i temperatura.


Per tant, la teoria del color que va elaborar Kandinsky descriurà les característiques sensorials que li suggereix el color, en la qual es descriurà el grau de potència del so, la tonalitat cromàtica, l'instrument que suggereix i la melodia que compon.







dilluns, 29 d’octubre del 2018

EL PONT VERMELL


EL PONT VERMELL, 1928


Continuem el nostre taller sobre Paul Klee, en aquesta ocasió treballarem un nou quadre "El pont vermell".

Moltes de les obres de Paul Klee tenen com a base les formes geomètriques ; a més era un pintor a qui agradava experimentar amb els colors i diferents materials. Solia utilitzar oli, aquarel·les i tinta en un mateix quadre.

Aquest quadre ens fa pensar en les peces de fusta amb les que juguem a classe. Cada infant ha intentat crear el seu propi quadre amb les construccions de fusta estirades sobre el paper.


Plastiquem
ALUMNES DE 2n


MATERIALS NECESSARIS

  • Paper de color bau DIN A-3
  • llapis i goma
  • peces de construcció de fusta
  • marcador negre permanent
  • temperes sòlides 

 
Plastiquem
A LA MANERA DE PAUL KLEE







dissabte, 27 d’octubre del 2018

LA CASTANYERA


LA CASTANYERA

La Castanyera és un personatge representat per una senyora que vesteix roba vella i que sempre porta un davantal i un mocador al cap. Durant la festa de la castanyada, la castanyera ven castanyes pels carrers de la ciutat. Porta un cistell ple de castanyes que ha recollit al bosc i les torra al torrador. Després les posa dins les paperines per vendre. 

Aquestes castanyeres les han realitzat els nens i nens de P5 al taller de plàstica de la Glòria. Totes elles fantàstiques!


ALUMNES D'EDUCACIÓ INFANTIL (5 ANYS)

A sota us he deixat diferents cançons relacionades amb la castanyera i la tardor.
















divendres, 26 d’octubre del 2018

PINTAR AMB CAFÈ




ALUMNES DE EDUCACIÓ INFANTIL (5 ANYS)  

MATERIALS
  • cafè soluble
  • pinzell
  • paper blanc
  • aigua
  • recipient

PROCÉS

Per començar, els infants han començat posant una cullerada de cafè soluble en un recipient que contingui una mica d'aigua. Si es vol una barreja de cafè fosc, s'haurà de posar poca aigua i, per tant, si es vol una tonalitat clara s'haurà de posar més aigua. 

Una tècnica original que ens servirà per treballar els marrons de la Tardor. 

Amb un pinzell han pintat unes fulles com si fos aquarel·la.





dijous, 25 d’octubre del 2018

ARBRE DE COLORS


La idea d'aquest mural col·lectiu prové d'imatges trobades a Pinterest i Instagram. Gràcies per compartir els vostres projectes!

Cada alumne de l'escola ha retallat i decorat una "fulla" de l'arbre. Hem utilitzat papers de colors i retoladors. Hem demanat als infants crear dissenys simètrics amb colors que s'aproximin al que els ha tocat. I el resultat ha estat aquest magnífic arbre de colors que es troba a l'entrada principal de l'escola.


MURAL COL·LECTIU