Pàgines

dimarts, 27 d’octubre del 2015

EL CIRC DE CALDER



Calder
Alumnes de 1r







Entre 1926 i 1933, Alexander Calder va construir amb humor i poesia petits personatges articulats  amb agulles de penjar la roba, trossos de fusta, taps de suro i filferro. Amb mecanismes molt rudimentaris, aquests minúsculs éssers prenen vida i executen proeses increïbles. És el circ de Calder, que ell mateix feia funcionar com podem veure en aquest vídeo. 


Molts artistes del segle XX s'han interessat pel circ, per les formes, per la vida, per la immediatesa del moviment,... El circ ha estat molt representat en l'art i nosaltres també l'hem volgut dibuixar.




Calder
EL NOSTRE CIRC



diumenge, 25 d’octubre del 2015

ELEFANT DALINIÀ



Alumnes de 5è i 6è


La deformació subtil i allargada de les cames és la peculiaritat dels elefants dalinians. Aquests elefants amb potes aracnoides marquen l'inici de la dimensió intermèdia entre el Cel i la Terra, entre la realitat i l'espiritualitat, volen però a la vegada pesen. Fan al·lusió al tema de la levitació. És un símbol molt important en la vida de Dalí.

 
Dalí
Diferents obres de Dalí on apareixen elefants


Al jardí del castell de Púbol, Dalí  va fer col.locar  dos elefants fets de formigó, molt pesants que s'aguanten per una  finíssima armadura de ferro a l'interior. Els elefants tenen potes d'insectes. És un contrast entre la pesantor del ciment i la lleugeresa de l'armadura, entre la pesantor de l'elefant i la lleugeresa de l'insecte.






Aquesta activitat ha estat una manera d'apropar-nos a Salvador Dalí i les seves obres.




Els elefants dalinians han estat una manera divertida d'involucrar els alumnes mentre exploren conceptes del surrealisme.

 Aquests són alguns dels resultats dels alumnes de Cicle Superior.































diumenge, 18 d’octubre del 2015

ALEXANDER CALDER



Escultor nord-americà de gran vitalitat i versatilitat, famós pels seus mòbils, considerat com un dels artistes més innovador i enginyós del segle XX.

Calder va iniciar-se en el camp de l'abstracció, primer com a pintor i després com a escultor.  Va rebre una gran influència d'artistes com Joan Miró, Jean Arp i Piet Mondrian. Va experimentar també amb el moviment, la qual cosa li va portar al desenvolupament de dues modalitats d'escultura que el van fer famós, el mòbil i l' estable (stabile).

Els mòbils de Calder són estructures de formes orgàniques abstractes, suspeses en l'aire, que es balancegen suaument. Les escultures estables són formes abstractes immòbils que,  en general, suggereixen formes animals. La seva fama es deu principalment als seus mòbils i estables.  Aquestes últimes obres cada vegada més grans , van aconseguir una gran acceptació popular.






PINTEM UN SOL COM EL DE CALDER


ALUMNES DE 1r





dimecres, 14 d’octubre del 2015

OBJECTES MEDITATIUS


Aquesta és la primera entrada dedicada a l'artista Salvador Dalí. Els alumnes de cicle superior (5è i 6è)  visitaran el Museu Dalí de Figueres i per això estem treballant diferents aspectes d'aquest gran geni.

Hem visualitzat aquest vídeo, un recopilatori de fotografies i obres del pintor. A l'inici del vídeo apareixen unes frases breus en anglès que parlen de la personalitat de Dalí. Seria útil i  gratificant pels nens que provessin de traduir-les. Així podran fer-se una imatge global de l'artista, les seves obres i el seu estil pictòric.







Rosa meditativa és un quadre pintat en 1958. L'obra es divideix en tres espais principals: 
 

  • Un espai superior on es mostra un cel parcialment ennuvolat.




  • L'espai central i principal on l'artista plasma l'objecte de l'obra, una gran rosa vermella levitant a una escala completament diferent.   
 
 
    • Un espai inferior on es retrata a una parella en un paisatge àrid.
     

Les roses vermelles sempre s'han associat amb l'amor i la passió. Per Salvador Dalí, les roses simbolitzen la sexualitat femenina.

Els alumnes del cicle superior han reinterpretat aquesta obra. Aquí us deixo una mostra dels nostres....


 OBJECTES MEDITATIUS






ALUMNES de 5è i 6è




diumenge, 11 d’octubre del 2015

QUADRES EN VIU


Els quadres en viu són una gran manera d'interactuar amb les obres d'art, una eina excel·lent per involucrar als infants. Es tracta d'una activitat on el moviment ens porta a l'aprenentatge i activa la imaginació.

Comencem la sessió amb un PowerPoint de l'artista Keith Haring
 
 


 



Observem en detall diferents obres per poder representar i crear un quadre en viu. Fem un escalfament practicant dins del taller. Un cop els alumnes han entès el concepte, anem al patí de l'escola i escenifiquem una sèrie d'obres d'en Haring en petits grups. Ens ho hem passat d'allò més bé!!

Aquí trobareu uns quants dels quadres en viu que han realitzat els nens i nenes de 3r.














Keith Haring





dissabte, 3 d’octubre del 2015

CARPETA DE PLÀSTICA



A LA MANERA DE MATISSE

Comencem el curs elaborant la nostra carpeta de plàstica on anirem guardant totes les feines que realitzarem al llarg del curs.

Així que hem necessitat:
  • una cartolina gran de color negre per cada alumne.
  • papers de colors assortits.
  • llapis
  • goma
  • tisores 
  • cola 

Per realitzar aquesta activitat ens hem inspirat en l'obra d'Henri Matisse , concretament en els collages.

Matisse tenia un estil molt colorista i en els seus últims anys va utilitzar el paper retallat disposat sobre el llenç per crear belles composicions. Així doncs, hem observat diferents obres on l'artista utilitza aquesta tècnica que ell va anomenar "pintura amb tisores".

A partir d'aquí, hem dissenyat les lletres dels nostres noms i  hem decorat la resta de la superfície amb formes geomètriques i orgàniques tot creant una composició que mostri ritme i moviment.



CICLE SUPERIOR