Pàgines

dimarts, 21 de juliol del 2015

CAMP DE BLAT AMB CORBS DE VAN GOGH




CAMP DE BLAT AMB CORBS


Estem davant d'una de les obres més famoses de Vincent Van Gogh, una pintura d'aire dramàtic comunament associada al suïcidi de l'artista, que succeiria setmanes després.

La representació dels camps de blat d'Auvers-sur-Oise sota diferents condicions atmosfèriques va ser un dels motius pictòrics favorits de Van Gogh durant els seus últims mesos de vida.







Però l'oli "Camp de blat amb corbs"  és únic pels seus traços vigorosos, el seu cel fosc de tempesta que accentua el contrast amb el groc del blat, així com la presència dels corbs, que ha donat lloc a nombroses interpretacions, i tres camins anant en diferents  direccions.



ALUMNES DE 6è




dilluns, 13 de juliol del 2015

LA CADIRA DE VAN GOGH



cadira
LA CADIRA DE VAN GOGH

Durant els pocs mesos que van Gogh i Gauguin van estar vivint junts, el pintor holandès va fer dos retrats simbòlics de tots dos utilitzant únicament unes cadires.

La cadira que representa al mateix Van Gogh, senzilla i austera, com era ell, i pintada del seu color favorit, el groc, que simbolitza el sol i la vida.  És exactament igual que la cadira que podem veure en el seu dormitori, en el famós quadre de "L'habitació de Van Gogh en Arlès". Sobre el seient de palla hi ha un mocador de tabac i una pipa. L'estada és també molt sòbria, amb el terra de ceràmica vermellós, una caixa (en la qual estampa la seva signatura) amb cebes al fons i una porta.

 


La cadira està pintada a plena llum del dia. Treballava sempre del natural, és a dir, copiant els models o paisatges que tenia davant dels ulls, interpretant-los  al seu aire, però sense utilitzar amb prou feines la seva imaginació. Els colors de les seves obres són intensos perquè estan portats a l'extrem, però solen ser fidels a la realitat.

En aquesta obra, Van Gogh utilitza diferents perspectives per pintar el terra i la cadira.  Això produeix una sensació d'inestabilitat que probablement és el reflex de la relació complicada entre aquests dos artistes.

La cadira de Gauguin és de color vermellós i verd i de formes sinuoses, està il·luminada per dues espelmes  i té dos llibres sobre el seient. En el terra, una moqueta de colors. Així era la pintura de Paul, precedent del simbolisme, decorativa i intel.lectual, meditada i elegant, fosca i misteriosa.


CADIRA 3D DE VAN GOGH



ALUMNES DE 5ê