Pàgines

divendres, 28 de febrer del 2014

CARES COLLAGE



ALUMNES DE 3r (8-9 ANYS)

Quants colors, textures, formes, objectes podem trobar en una revista! És una font inesgotable d'idees per a crear el que vulguem. Pensem en un personatge amb les seves característiques, els seus accessoris,... El collage és un fantàstic mitjà d'expressió.




CARES COLLAGE







dilluns, 24 de febrer del 2014

EXPRESSIONS FACIALS



ALUMNES DE 4t (9-10 anys)


COM DIBUIXAR EXPRESSIONS FACIALS?

Perquè els nostres personatges actuïn han de poder indicar el seu estat d'ànim. Això inclou l'actitud general de cos, però principalment les expressions facials. 

Començarem amb el dibuix humorístic o caricaturesc, establint els principis bàsics que hem de dominar perquè els nostres personatges expressin les emocions bàsiques.

Observem els rostres de la següent imatge. Com podem veure en comparar els seus gestos, poden variar significativament l'estat d'ànim d'un personatge només modificant la forma de les celles i la boca.





Per començar podem observar: la boca amb les comissures cap amunt denota satisfacció, mentre que la boca amb les comissures cap avall, insatisfacció. 

Les celles poden fer, bàsicament, tres moviments:



Les celles en forma d'arc  i ulls oberts expressen alegria, sorpresa, interès, atenció.

El front arrugat indica disgust, còlera, odi, ràbia.

Les celles en forma d'arc invertit  denoten perplexitat, tristesa, desil.lusió.

Altres factors que intervenen en l'expressivitat dels personatges és la inclinació del cap, la posició de la llengua, i la direcció de la mirada,...






Expressions facials d'emocions bàsiques

ALEGRIA - Destaca un ampli somriure i una posició neutra de les celles.

RÀBIA -  Es frunzeix el front, de manera que les celles s'arquegen cap avall i cap a dins. La boca es dibuixa petita, recta i pot ensenyar les dents.

TRISTESA - La boca s'arqueja cap avall. Els ulls miren cap avall i cau la parpella superior. Es pot emfatitzar l'expressió amb llàgrimes.

POR - Les celles s'arquegen cap amunt a causa que els ulls s'obren àmpliament, igual que en l'expressió de sorpresa, però en aquest cas ambla boca atapeïda.

AMOR - Un rostre enamorat s'assembla molt a un rostre feliç. Poden entrar en joc matisos com l'enrogiment de les galtes.



dissabte, 22 de febrer del 2014

ENS POSEM UNA DISFRESSA



ALUMNES DE 1r (6 anys)



Com cada any esperem  amb gran il·lusió l'arribada de Sa Majestat  el Rei Carnestoltes.  Ens canviem les nostres robes de diari per unes disfresses ben originals i estrafolàries ( fada, superheroi, princesa, vampir, esquelet, pallasso, cowboy, reina,... ) .

Aquesta activitat  és una de les que m'agrada repetir quan arribar el mes de febrer. Cada any, els nens i nens de primer,  no deixen de sorprendre'm amb els magnífics resultats i l'entusiasme que posem quan trien la disfressa que els hi agradaria portar per a  la Festa de Carnaval. 

Aquí teniu els resultats d'aquest any:


ENS POSEM UNS DISFRESSA I 
SORTIM A BALLAR







Aquí us deixo un parell de cançonetes per a ballar:
 













diumenge, 16 de febrer del 2014

TALLERS DE PLÀSTICA A ED. INFANTIL (8)


Aquest segon trimestre, els alumnes d'Educació Infantil han realitzat les següents activitats als Tallers de Plàstica.

TALLER 1: JUGUEM AMB LES LÍNIES


A la manera Piet Mondrian

HORITZONTALS I VERTICALS- Alumnes de 4 anys



Preparem una corona per a Carnaval


CORONA - Alumnes de 5 anys


TALLER 2: JUGUEM AMB LES FORMES


Inventem personatges amb formes geomètriques


PERSONATGES - Alumnes de 4 anys


Treballem les formes amb 
la "Dansa de la por" 
de Paul Klee

FIGURES QUE BALLEN - Alumnes de 5 anys



TALLER 3: JUGUEM AMB ELS COLORS




BLANC COM LA NEU


TITELLA NINOT DE NEU - Alumnes de 4 anys



Treballem els colors i les emocions a partir del conte:



EL MONSTRE DE COLORS- Alumnes de 5 anys



TALLER 4: JUGUEM AMB LES TEXTURES



Preparem una corona per a Carnaval



CORONES - Alumnes de 4 anys




DESCOBRIM TEXTURES



FROTTAGE - Alumnes de 5 anys




divendres, 14 de febrer del 2014

EL MONSTRE DE COLORS


Avui us parlaré d'un llibre ,que vaig descobrir gràcies a l'Olga del bloc Petits Grans Artistes. Es tracta de "El Monstre de colors" de l'Anna Llenas.


El protagonista d'aquesta història és un monstre, un monstre molt especial i a diferència de la resta no fa por.  Té un problema i és que no sap que li passa, està fet un embolic. S'ha aixecat estrany i confós.  S'ha fet un garbuix amb les seves emocions i ara toca desfer aquest ensurt, ja que totes barrejades no funcionen massa bé. Una nena l'ajudarà a separar i a saber entendre-les.

Aquest conte ha donat peu a parlar de les nostres  emocions i jugar a identificar els colors amb les emocions:

- el negre s'identifica quan nosaltres tenim por,

- el vermell quan estem enfadats,

- el blau amb la tristesa,

- el verd amb la calma,

- el groc amb l'alegria,...


L'autora ofereix uns recursos per treballar les emocions a partir d'aquest conte. Els trobareu aquí







A partir del llibre hem començat a treballar les emocions i els colors  de diferents maneres.



MONSTRES DE COLORS - Alumnes de 3r





 

dijous, 6 de febrer del 2014

PER QUÈ ELS ELEFANTS SÓN GRISOS?



PER QUÈ ELS ELEFANTS SÓN GRISOS?

Aquesta activitat s'ha realitzat amb els nens i nenes de primer i hem dedicat dues sessions de 90 minuts.

 
" Ja fa molt de temps, tots els elefants del món eren negres o blancs. Estimaven els altres animals, però s'odiaven entre sí, pel que tots dos grups  es mantenien apartats: els negres vivien a un costat de la jungla i els blancs en el costat oposat.

Un dia, els elefants negres van decidir matar tots els elefants blancs i els elefants blancs van decidir matar tots els elefants negres.

Però els elefants d'ambdós grups que volien la pau es van internar en el més profund de la selva. I mai més se'ls va veure.

Va començar la batalla. I va durar molt, molt de temps. Fins que no va quedar ni un sol elefant viu.

Durant anys no es va tornar a veure a cap elefant sobre la Terra.

Fins que un dia, els néts dels elefants pacífics van sortir de la jungla. Eren grisos.

Des de llavors, els elefants han viscut en pau.

Però des de fa algun temps, els elefants que tenen orelles petites i els elefants que tenen orelles grans es miren els uns als altres de forma una mica estranya (i inquietant)."

David McKee ens convida amb aquest conte a reflexionar sobre la guerra, sobre els conflictes en general i, més important en cara, sobre la necessitat de no oblidar el passat, de manera que no repetim els errors.
 



- Abans d'explicar el conte , hem demanat als nens que diguin tot el que saben sobre els elefants.

- Mentre l'expliquem, observem les habilitats dels elefants amb la trompa, però per a què utilitzen els elefants de veritat la seva llarga trompa?

- Després d'explicar el conte, parlem tots junts sobre si creiem que la guerra entre els elefants està justificada o per contra hauria estat millor haver parlat entre tots.

- Finalment hem preparat el color gris tot barrejant pintura negra i blanc. Amb aquesta hem fet aquest elefants grisos fills d'aquells elefants pacífics.



ALUMNES DE 1r  (6 anys)




dilluns, 3 de febrer del 2014

PARODIEM EL CRIT DE MUNCH


Continuant amb l'entrada anterior, us deixo aquest video que us pot ser útil.





Una paròdia és una imitació que es fa  d'alguna cosa, normalment amb intenció humorística. Una obra d'art que ha estat molt parodiada és El crit,  d'Edvard Munch. Aquí hi ha alguns exemples:



Els alumnes de quart han  realitzat aquest projecte on es barreja la cultura pop amb una obra d'art del passat. Hem fet una revisió des de la ironia i la descontextualització. Així personatges que són icones per a ells, poden veure's ficat en una gran aventura. És una altra manera d'acostar el món de l'art als infants. L'humor i el joc és sempre necessari i uns vehicles fantàstics per a establir ponts d'unió.   

La descontextualització d'una obra pot ser també tot un fet artístic.  Ens hem atrevit a jugar amb ella i preguntar-nos que poden significar aquestes obres avui en dia. 
Aquí teniu una mostra dels resultats obtinguts:


 ALUMNES DE 4t (9 anys)



dissabte, 1 de febrer del 2014

EL CRIT D'EDVARD MUNCH











El crit (1893) és l'obra més coneguda d'Edvard Munch i s'engloba dins de l'estil expressionista.










 Observem el quadre

En primer terme, un personatge  obre la boca per fer un crit que es fon amb el de la natura. Amb les mans s'agafa el cap, deformat, en què destaquen uns ulls desorbitats. El pont i les dues figures humanes que s'allunyen   resten indiferents, però la resta del paisatge sembla solidaritzar-se amb el protagonista. Les baranes del pont separen els dos ambients. Al fons es reconeixen un fiord  i dues siluetes de vaixells.  

El tema de l'obra es resumeix en una persona en primer pla que no se sap bé si és un home o una dona per la poca definició de la silueta, que crida angoixada. El crit sembla que es transmet a tot el paisatge.

 El crit és un reflex del món de l'artista. Ell mateix va explicar la situació que el va originar:
" Caminava per un camí amb dos amics. El sol es va pondre. Vaig tenir un atac de malenconia. De sobte, el cel es va tornar roig com la sang. Vaig aturar-me i em vaig recolzar en una barana, mort de cansament, i vaig mirar els núvols. Eren com flames que penjaven, com si fossin sang, comuna espasa sobre el fiord roig i negre, sobre la ciutat. Els meus amics van continuar caminant. Vaig quedar-me allà, tremolant de por. I vaig sentir que un crit agut i inacabable penetrava en la natura. Em va semblar que jo sentia aquell crit. Vaig pintar el quadre. Vaig pintar els núvols com a sang, els colors cridaven".




 

Munch combina l'ús d'una paleta cromàtica brillant i de colors plans amb una pinzellada gruixuda, amb la qual crea ritmes ondulants.  L'impacte visual és determinat pel vermell i el taronja d'un cel crepuscular, que esclata sobre el blau fosc i el negre de l'aigua amenaçant del fiord.

També  hi ha una oposició entre les línies rectes del pont (la barana i els dos personatges del fons) i les corbes de la figura  en primer terme, de les aigües del fiord i de les ondulacions del cel.

Els alumnes de tercer de primària han realitzat una versió molt personal. Ells mateixos són els protagonistes del quadre. Cada alumne va representar el seu crit i  el vaig fotografiar. Van reproduir el fons amb ceres grasses i després van enganxar la seva imatge en blanc i negre. Aquí us deixo una mostra dels treballs: 





ALUMNES DE 3r (8 anys)