Els infants d'educació infantil han realitzat aquest 2n trimestre, el taller de l'artista dedicat a Vassili Kandinsky. S'han realitzat diverses sessions de 90 minuts, una per setmana.
La primera
sessió va servir per introduir el pintor, explicar alguns
trets de la seva vida i fer una visió ràpida
d'algunes imatges de les seves obres amb un projector.
Seguidament ens van centrar en l'obra Cercles en un cercle i la van observar dient les seves impressions i observacions.
En aquesta obra, un cercle negre gruixut rodeja fins a vint-i-sis
cercles de diferents mides i colors que se superposen, molts d'aquests en
intersecció amb línies negres rectes. Per aquest pintor rus, el cercle és la més
elemental de les formes i té un significat simbòlic, còsmic.
|
CERCLES EN UN CERCLE - V. KANDINSKY |
La proposta a
realitzar va ser fer una pintura utilitzant estampant formes rodones de colors vius com els de
l'obra de Kandinsky, sense importar la relació amb els de la realitat i emplenant tota la superfície,...
|
A LA MANERA DE KANDINSKY P4 |
|
SENSE TÍTOL,1910 |
La segona proposta es va centrar en l'observació de la primera aquarel·la abstracta Sense títol de Kandisnky .
Les creacions
dels alumnes amb els colors groc, vermell, blau, verd i negre pintant lliurement sobre el paper realitzant així la seva pròpia
"composició".
|
ABSTRACCIONS P4 |
Una altra obra de Kandinsky, Quadrats amb cercles concèntrics, va ser el punt de partida per treballar diversos conceptes: el color, el cercle i el quadrat.
El
treball es va fer amb nens i nenes de P5 i es va partir de
l'observació d'una làmina que representava el quadre. Cada alumne
disposava d'un paper de forma quadrada on havia de dibuixar cercles de
diferents colors, un dins de l'altre, començant per un petit i fent un
cada vegada més gros.
Amb tots els cercles es va realitzar un gros mural. Semblava el mateix quadre pintat per Kandinsky.
|
MURAL COL.LECTIU - P5 |