Pàgines

diumenge, 27 de novembre del 2016

LES SABATES DE VAN GOGH


El quadre "Les sabates " de Vincent és l'obra protagonista d'aquesta activitat.






La situació econòmica de Van Gogh no era gens pròspera, va ser mantingut pel seu germà Theo durant tota la vida. Aquesta escassetat econòmica motivarà l'absència de models amb els quals treballar, per la qual cosa utilitzarà els objectes més personals com a elements de la composició, elaborant una sèrie on les seves botes seran les protagonistes.

Quan observem aquest quadre ens transportem al món de la misèria agrícola i del dur treball rural, un món reduït als seus aspectes més humans i primitius, Un món inhòspit on cada collita és el fruit d'un treball que no acaba mai. 

Els alumnes de cicle superior han dibuixat les seves sabates i les han comparat amb les que va pintar Van Gogh. S'han adonat que les seves, en aquests moments són esportives, plenes de colors i d'alegria. En canvi les que va realitzar en Vincent són tristes, trencades i expliquen una història molt diferent. 


ens inspirem en Van Gogh
SABATES DE CICLE SUPERIOR



ALUMNES de 5è i 6è



 

dimecres, 23 de novembre del 2016

PEIXERA



PEIXERA


Aquestes peixeres tan originals amb peixos de colors les han fet els nens i les  nenes de 1r.

Material necessari: fotocòpia de la peixera amb paper pintura DIN A-3,  ceres grasses, aquarel·la liquida blava, pinzell i tisores. 




ALUMNES DE 1r






diumenge, 20 de novembre del 2016

SANT JORDI I EL DRAC



Kandisnky
A LA MANERA DE KANDISNKY


En aquesta obra "Sant Jordi i el drac", l'artista connecta amb la fantasia i allò sobrenatural. 
Kandisnky altera el color verd tradicional del drac i en tota la composició hi ha un domini del blau juntament amb una paleta de colors càlids. Aquests colors són poc realistes i així crea una atmosfera especial que evoca a un lloc de conte i de llegenda. 

Els elements principals estan representats: Sant Jordi a cavall, el drac en la seva cova, la princesa, una ciutat i un campament militar, tot en una atmosfera irreal.



Kandisnky
ALUMNES DE 4t


SANT JORDI I EL DRAC





dissabte, 19 de novembre del 2016

MUSSOL DE COLORS



collage
ALUMNES DE 2n


Aquesta tardor, els senyors mussols han envaït els passadissos de la nostra escola. Mussols fets de paper de colors i decorats amb diferents materials.

Material que hem utilitzat:
  • paper negre DIN A-3
  • papers de colors DIN A-4
  • tisores
  • llapis i goma
  • retolador permanent negre
  • cola
  • retoladors metal·litzats
  • gomets estel
  • càpsules "nexpresso"
  • papers cake blanc



collage
MUSSOLS DE COLORS






diumenge, 13 de novembre del 2016

LES JUNGLES DE ROUSSEAU



jungla
A LA MANERA DE ROUSSEAU



Henri Rousseau anomenat el Duaner Rousseau, va ser un pintor francès famós per les seves pintures d'estil naïf.

En la seva pintura, s'esforça per fer coincidir el que veu amb el que sap, i reproduir-ho, Em els seus quadres hi ha molts elements exòtics, tot i que no va viatjar mai a països llunyans. Tot és imaginat i reconstruït a partir dels jardins de Paris, de fotografies i d'il·lustracions de revistes.

El seu estil és colorista. La pintura és detallista amb contorns ben definits. El conjunt té una gran potència expressiva. 

Les jungles és un dels temes més freqüents del pintor que repeteix fins la seva mort. L'entorn conté sempre una flora exuberant i totalment inventada. Les escenes són de combats feroços entre fera i la seva presa, o d'un gran animal. Per plasmar aquestes feres es fixava en fotos de revistes. 

En un principi les seves selves van ser criticades per la seva manca de realisme i la seva ingenuïtat, però més tard gaudiran de reconeixement.




jungla
ALUMNES DE 3r




DIBUIXEM MUSSOLS



MUSSOLS


Aquesta activitat s'ha plantejat com un joc de petit grup. Els alumnes s'han agrupat de 3 en 3. Cada grup necessita un cubilet, un dau, un full d'instruccions com el que teniu aquí a dalt, un llapis i un full blanc.

Cada jugador tira fins a 4 vegades el dau seguint la ronda fins completar: cos, ulls, plomatge i potes. Com única consigna:"Apuntar la sèrie numèrica obtinguda a l'atzar abans de dibuixar" i realitzar un total de 4 mussolets.

Un cop acabat el joc, han agafat un full de pintura DIN A-3, un llapis i han reproduït en gran un dels mussols obtinguts al llarg del joc.

El full d'instruccions el podeu trobar a Pinterest i d'altres jocs similars.




Treball realitzat pels alumnes de 3r





dissabte, 5 de novembre del 2016

ZEBRA



ALUMNES DE 2n

Iniciem la sessió amb un objecte sorpresa (tapat amb una capseta) que els infants han d'endevinar tot fent preguntes que tinguin com a resposta "sí" o "no". En aquest cas, la sorpresa ha estat una zebra de joguina. Les sorpreses creen expectatives, activen els coneixements previs i ajuden a organitzar el pensament.

A continuació conversem sobre l'objecte endevinat. Parlem sobre el que sabem de les zebres, on viuen, si alguna vegada n'han vist una, ...

Acabada la conversa dibuixem una zebra.

MATERIALS
  • animal de plàstic: una zebra
  • fotografies de zebres
  • paper groc DIN A-3
  • paper blanc DIN A-4 
  • llapis, goma, tisores
  • pintures: verd clar, verd fosc, marró i taronja
  • ceres grasses ( color verd) 
  • taps de suro
  • cola 


ZEBRES




divendres, 4 de novembre del 2016

GIRAFES

GIRAFES




MATERIALS
  • Paper pintura DIN A-3
  • llapis i goma
  • retolador negre permanent
  • ceres grasses
  • aquarel·les líquides
 
Els alumnes de tercer han dibuixat aquests caps de girafa. Abans de començar han visionat fotografies de girafes i han observat els trets característics d'aquests animals. 



ALUMNES DE 3r