Pàgines

dijous, 31 d’octubre del 2013

DISSENY KORU



DISSENY KORU- alumnes de 6è


 
Koru és la paraula maori  per a la forma en espiral basada en la fulla nova de la falguera, que simbolitza la nova vida, el creixement, la força i la pau. Es tracta d'un símbol integral i una icona de Nova Zelanda. La forma circular del koru ajuda a transmetre la idea de moviment  perpetu i a la vegada, suggereix  un retorn al punt d'origen.
  


El koru també pot assemblar-se a una ona que s'encrespa en xocar contra la vora del mar. La forma koru ha estat emprada  per artistes maoris durant moltes generacions. És l'element de disseny més comú que es troba en les parets i sostre de les cases ancestrals.

En aquesta ocasió, els alumnes de sisè han investigat com el motiu koru pot ser un símbol o un element de disseny en la pintura.

La proposta s'ha centrat en la utilització d'aquest motiu per crear una disseny original koru.    




   





diumenge, 27 d’octubre del 2013

TALLERS DE PLÀSTICA A ED. INFANTIL (6)


Tot i que la plàstica forma part de la vida quotidiana a les classes d'Infantil, un dia a la setmana fem una sessió especial. Als tallers de plàstica intentem oferir una àmplia gamma de materials per a que experimentin els nostres alumnes.

Aquest curs 2013-14, els tallers estan relacionats al projecte general d'escola que gira al voltant del joc. Així doncs, els nens i nenes de 4 i 5 anys ja han realitzat les seves primeres produccions. Aquí us deixo una petita mostra.
 


TALLER 1: JUGUEM AMB LES LINIES

LINIES HORITZONTAL - ALUMNES DE 4 ANYS

JOC DE LINIES RECTES - ALUMNES DE 5 ANYS





TALLER 2: JUGUEM AMB LES FORMES

CERCLES- ALUMNES DE 4 ANYS


ESPIRAL- ALUMNES DE 5 ANYS





TALLER 3: JUGUEM AMB ELS COLORS

BOLET- ALUMNES DE 4 ANYS

COLORS CÀLIDS- ALUMNES DE 5 ANYS







TALLER 4: JUGUEM AMB LES TEXTURES

DIA DE PLUJA- ALUMNES DE 4 ANYS

ESTAMPACIÓ - ALUMNES DE 5 ANYS





dissabte, 26 d’octubre del 2013

FONS I FORMA



COLORS DE LA TARDOR - Alumnes de 2n


 
La forma és la figura exterior d'un cos i el fons és la part interior d'aquest cos. Però, a vegades,  no li donem importància al fons; acostuma a no treballar-se, ja que el fons més utilitzat és el mateix paper.

Per això, vaig trobar aquesta activitat adequada per donar-li  la importància que es mereix.  Hem treballat la forma i el fons d'una manera especial: amb fulles d'arbre.

Podem veure la forma de la fulla però treballada amb l'espai del fons. En aquest treball el que queda en blanc és la forma de la fulla i el que queda pintat és el fons. 








dimarts, 22 d’octubre del 2013

ARBRE DE COLORS



ARBRE DE COLORS - Alumnes de 4t


Material necessari:

- Paper DIN A-3
- Tempera negra i blava
- Pinzells
- Llapis i goma
- Ceres grasses


Aquesta idea la vaig trobar a Pinterest i la he adaptat als nostres alumnes.

Procés:

- Dibuixar el tronc i unes branques amb el llapis. Afegir branques més petites a les més grans.

- Pintar amb tempera negra l'arbre resultant. La part inferior amb tempera blava.

- Acolorir amb ceres grasses els espais creats entre les branques sense deixa cap en blanc.



arbol





dijous, 17 d’octubre del 2013

A LA MANERA DE YAYOI KUSAMA



Yayoi Kusama (1929) és una artista visual japonesa reconeguda mundialment. Al llarg de la seva carrera ha treballat  en una àmplia varietat de mitjans, incloent la pintura, collage, escultura, performance i les instal·lacions. 

Segons diuen, la familia Kusama posseïa un magatzem sencer ple de carbasses durant la Segona Guerra Mundial. En aquell moment, els aliments eran escassos, per això l'artista va desenvolupar una atracció per les carbasses, que les veu com un símbol de fertilitat i creixement.   

Les carbasses són per tant un motiu important en l'obra de Yayoi Kusama.



CARBASSES - Alumnes de 5è




Els alumnes de Cicle Superior han reproduït aquestes carbasses desprès d'haver observat algunes de les seves obres.



kusama, pimpkin







dilluns, 14 d’octubre del 2013

CARBASSETES



CARBASSETES DELS ALUMNES DE 2n



  



Els nens i nenes de segon han dibuixat i pintat del natural aquestes carbassetes.







Han observat com són, quina forma tenen, de quin color són, com és la textura. Entre tots han descrit les seves característiques. Les han comparat per veure quines diferències de color, forma i detall hi ha. Han pogut mirar i tocar els fruits amb llibertat.

Després les he posat damunt les taules, ben aprop del nens i les han dibuixat. S'han repartit tres fulls a cada nen, un per cada carbasseta i  ceres grasses. Cada nen ha decidit quines vol dibuixar.  Aquí us deixo una mostra.



calabaza




 

diumenge, 13 d’octubre del 2013

CARBASSA



pumpkin
CARBASSES DELS ALUMNES DE 3r






Durant el mes d'octubre es celebra la Fira de la Carbassa a diferents indrets de Catalunya (Sant Joan de les Abadesses, Sant Feliu de Codines, Esponellà, Figueres, Sabadell...) en la qual les principals activitats són el concurs, especialment en la modalitat de la carbassa més gran. També tallers de cuina, degustació de sopa de carbassa, demostració de l'art de fer escultures amb carbasses i venda de productes relacionats amb aquest fruit.

Els alumnes de tercer han pintat aquestes magnífiques carbasses.

No us sembla que són dignes de participar en un concurs?



pumpkin





divendres, 4 d’octubre del 2013

PENTINATS ESBOJARRATS




PENTINATS ESBOJARRATS- CURS 2n

Els nens i nenes de segon hem fet de perruquers i perruqueres. 

Primer hem observat els cabells dels nostres companys/es i com van pentinats.

Desprès,amb un marcador permanent negre, dibuixem a la part inferior del paper un cap, afegim coll i espatlles. A continuació, comencem a inventar diferents pentinats utilitzant línies rectes, ondulades, cargolades,...fins omplir tot l'espai. 

Hem deixat volar la nostra imaginació i aquí teniu el resultat.






dimarts, 1 d’octubre del 2013

OP ART II



OP ART- Alumnes de 4t


Continuem amb la repetició de formes simples i colors per crear un efecte òptic.

Aquest treball s'ha realitzat seguint les següents instruccions:

1.- Localitzar el centre del full i dibuixar un punt amb el llapis.

2.- Dibuixar 6 línies rectes que passin pel centre.

3.- A continuació dibuixar 4 línies corbes "rialleres" en seccions alternes.  Pintar amb un color alternant un espai en blanc.

4.- Ara dibuixar 4 línies corbes "tristes" en les seccions que han quedat. Pintar amb un altre color, alternant també un espai en blanc.

5.- Finalment repassar amb un marcador negre totes les línies de llapis.