dijous, 24 maig de 2012

VELERS



Partint de l'entorn de l'alumne, hem fet un treball d'observació tractant de comprovar alguns dels principis de l'espaialitat.
  1. "El que està al davant tapa el que està al darrera"
  2. "El que està davant està més a prop de l'observador i el que està al darrera està més lluny d'ell"
    Per tant,  tot allò que és el davant el situem a la part baixa del paper i més gran que el de darrera.

    Aquestes nocions les hem aplicat per a realitzar aquests velers que naveguen per la Mediterrània.


    A TOTA VELA! - CURS 4t


    diumenge, 20 maig de 2012

    TAPA DEL 3r TRIMESTRE
























     Material utilitzat:
    • Full de cartolina blava
    • Full de cartolina blanca
    • Cd's
    • Taps de plàstic de 2 mides diferents
    • Retoladors permanents
    • Ceres grasses
    • Vernís
    • Pintura blava de 2 tonalitats
    • Tisores
    • Punxons i pelfes
    • Pegament 














    Elaboració:
    1. Estampar en la cartolina blava les siluetes dels dos taps amb els diferents blaus i deixar eixugar.
    2. Dibuixar en la cartolina blanca la forma del peix i pintar amb ceres el cap, les aletes i la cua. El cos és el cd i per tant, no cal pintar.
    3. Decorar el cd amb els retoladors permanents.
    4. Enganxar el cd al cos del peix i després a la cartolina blava.





    dijous, 17 maig de 2012

    CAMP DE ROSELLES



    CAMP DE ROSELLES - CURS 1r

    Els alumnes de Cicle Inicial han fet una sortida a Can Miravitges,´una esplèndida masia del segle XVIII, per fer uns tallers de natura. Malgrat estar no gaire lluny d’autopistes, carreteres i grans equipaments, ha preservat un ambient rural, tranquil i, fins i tot, bucòlic.
    Després de dinar, vam aprofitar per passejar pels voltants de la casa. Mireu quins camps vam trobar, plens de roselles i margarides silvestres. No hem pogut resistir la tentació de pintar-los.

    dijous, 10 maig de 2012

    ELS DOTZE TREBALLS D'HÈRCULES


    Els alumnes de Cicle Superior (5è i 6è) han il·lustrat "Els dotze treballs d'Hèrcules" per parelles. Ha estat un treball de recerca, documentació i sobretot de col·laboració. Un cop acabades les il·lustracions s'han enquadernat totes juntes i el resultat ha estat sorprenent.
    Aquí us el deixo perquè el pugueu gaudir.









    dilluns, 7 maig de 2012

    CERÀMICA GREGA - 2

    Les primeres manifestacions tenen una decoració geomètrica però a les èpoques posteriors s’introdueixen escenes relacionades amb la infantesa, l’educació, la vida quotidiana, les competicions atlètiques, els aspectes polítics i religiosos bé siguin ritus funeraris o temes de la mitologia.
    Els temes més abundants són els de la mitologia, aquells que narren llegendes sobre deus, herois i les seves relacions amb els mortals.

    Els dotze treballs d'Hèrcules
    Per decorar aquestes gerres hem utilitzat la tècnica de l'esgrafiat. En aquesta tècnica s'utilitzen les ceres grasses. Es pinta en tons clars i es cobreix amb un color més fort. Finalment, es descobreix el fons esgrafiant amb un punxó. 
    L'esgrafiat és una tècnica que consisteix en rascar un dibuix damunt una base, en aquests cas damunt  ceres que havíem tapat amb tinta xinesa.



    Gerres dels alumnes de primer


    dissabte, 5 maig de 2012

    MONSTRES I CRIATURES MITOLÒGIQUES


    La mitologia grega és plena de personatges extraordinaris. Alguns s'han convertit en mites per un càstig diví o són fruit de la unió entre déus o humans i animals. Cal vigilar molt amb certes criatures, perquè han nascut per sembrar el caos i dur els humans a la perdició. Però també hi ha éssers que ajuden els herois a superar proves difícils.


    monstres, animals mitològics, mitologia
    ANIMALS MITOLÒGICS



    Els monstres i animals a la mitologia grega són molts usuals, i tenen la funció d'oposar-se al heroi perquè aquest el derroti i així demostri la seva fortalesa que el fa ser diferent als altres humans. En moltes ocasions aquests monstres estan extrets de animals reals però amb caràcters afegits que el fan més terrorífic, parts de altres animals o una  exageració de les seves qualitats. Una característica molt comuna entre ells es la falta o l'augment d'algun òrgan d'aquell animal com per exemple els Ciclops i el Cèrber. Una altre manera de crear aquests monstres mitològics es mitjançant el hibridisme, que consisteix en encreuar dos animals diferents, aquest es el cas de la Quimera,de les Sirenes, de l'Esfinx i molts més.  Aquestes han estat les pautes que han aplicat els alumnes del Cicle Mitjà per a realitzar aquest treball.
               


    monstres, monstruos, mitologia
    Criatures mitològiques de 4t



    monstres, monstruos, mitologia


    Aquí us deixo un enllaç on trobareu dibuixos per a pintar de criatures mitològiques.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...