dissabte, 31 març de 2012

ESPIADIMONIS

L'espiadimonis fa entre 6 i 12 cm; tenen l'abdomen llarg i prim, 2 parells d'ales arrodonides i fosques, 2 antenes curtes i ulls compostos que sobresurten cap els costats del cap.  La boca té 2 peces mastegadores. Volen prop de l'aigua i les seves larves són aquàtiques. Popularment reben el nom d'espiadimonis, libèl·lules, cavallets del diable, damisel·les, cavallets de Santmartí, parots o pixavins, segons les contrades.
La bellesa d'aquests insectes és gairebé efímera en el seu estat adult, donat que la seva vida oscil·la entre unes poques setmanes fins a dos o tres mesos.


Volíem fer un dibuix naturalista d'un espiadimonis i per això ens hem documentat. El punt de partida ha estat fer una explicació o descripció d'aquest insecte oralment entre tots. Per a realitzar aquest exercici  hem utilitzat imatges, llibres i fotografies.



ESPIADIMONIS- 3r



Una reflexió:

 "Qui dibuixa, observa; qui observa, coneix; qui coneix, estima i qui estima, respecta i protegeix". 

Jordi Sabater Pi, etòleg, primatòleg i naturalista.



Aquí us deixo dos enllaços on podeu veure moltes imatges:

1.-Clica sobre la imatge

dilluns, 26 març de 2012

PAPALLONA

Una manualitat fàcil i bonica es fer una papallona a partir de material reciclat.
MATERIALS:
  • Ceres.
  • Una bola de desodorant roll-on o una pilota de tennis.
  • Una ampolleta de iogurt líquid.
  • Cartolina blanca.
  • Pistola termofusible i barres de cola.
  • Retoladors permanents.
  • Tisores.
Decorar el cap (la bola del roll- on) i el cos (l'ampolleta de iogurt) amb els retoladors permanents. Dibuixem les ales en la cartolina, les pintem amb ceres i  les retallem. A continuació, posem amb la pistola una mica de cola al voltant de la boca de l'ampolleta i li enganxem la bola. Per últim, enganxarem les ales perquè les nostres papallones comencin a volar i omplin de llum i color la nostra escola.






























dissabte, 24 març de 2012

CERÀMICA GREGA - 1

Un dels elements més característics de la cultura grega van ser les seves magnífiques ceràmiques, les quals es clasifiquen segons la seva forma i funció. Però a més a més, també estaven decorades amb motius que representaven escenes d’alguns dels seus mites més coneguts.
 
El procés de fabricació de la ceràmica grega era complex; es distingien dos moments fonamentals:
  1.  el modelatge
  2.  la decoració 
Aquest doble procés era realitzat generalment per dos artistes, el ceramista i el pintor, cadascun dels quals tenia la seva funció específica i definida. 
En primer lloc, un ceramista modelava a la roda del torn les parets del vas. Una vegada modelat el cos d’aquest, s’afegien posteriorment parts addicionals com les anses i el peu. Desprès d’una primera cocció un pintor decorava l’argila utilitzant un vernís i una pintura especials. El vas era introduït de nou en el forn per a la seva cocció definitiva.  
  
La ceràmica grega d'estil geomètric es caracteritza per uns recipients molt grans decorats amb bandes paral.leles d'elements geomètrics, per un predomini de la recta sobre la corba i pel contrast d’una pintura obscura sobre un fons clar.Al final del període apareixen figures de plantes, animals i la figura humana, representats a base d’esquemes geomètrics i abstractes.


Els alumnes de Cicle Mitjà han decorat aquestes gerres desprès d'haver observat i analitzat  imatges de ceràmica d'estil geomètric.

DECOREM LES NOSTRES GERRES

Aquí teniu una petita mostra d'aquest treball.

GERRES DE TERCER




GERRES DE QUART

diumenge, 18 març de 2012

MARGARIDES



ELS ALUMNES D'EDUCACIÓ INFANTIL, AMB MOTIU DE L'ARRIBADA DE LA PRIMAVERA,   HAN PINTAT AQUESTES MARGARIDES TAN BONIQUES.

- Els alumnes de P-3 han pintat els pètals  d'aquesta margarida amb els dits.

MARGARIDA- 3 anys


- A partir de l'observació del natural, els alumnes de P-4 han pintat amb ceres grasses un test amb margarides.

MARGARIDES- 4 anys


- Els alumnes de P-5 han fet aquestes dues versions: un gerro amb margarides i un camp de margarides.

GERRO AMB MARGARIDES- 5 anys

MARGARIDES- 5 anys

divendres, 16 març de 2012

FEM FANG

Els nens i nenes de P-3 també estan treballant el projecte de la Mediterrània. Així doncs, ens hem engrescat  i hem decidit fer unes escultures amb fang  i altres materials ( musclos i petxines) que representin el fons marí. Han quedat d'allò més original, cadascú l'ha moldejat al seu gust . Un cop acabades les exposarem perquè les famílies les puguin veure. 


Procés d'elaboració



Escultures dels alumnes de 3 anys.

diumenge, 11 març de 2012

PEIX AMB CD

Del blog MANUALIDADES ESCOLARES vaig agafar la idea de fer uns peixos amb Cds.  

Necessitarem:
  • Cds usats, es tracta de reciclar.
  • Retoladors permanents.
  • Fulls de colors DIN A-4.
  • Cola blanca.
  • Retoladors, pintures o el que més us agradi per decorar.
  • Cartolina blanca.
  • Llana o cordill.
  • Tisores, llapis i goma.

Per fer aquests peixos  necessitem marcar el contorn del cd en una cartolina blanca i inventar-nos unes aletes i una cua  pel nostre peix, podeu fer la forma que vulgueu. Decorar amb retoladors.
Després dibuixa en la part brillant del cd (el que és el cos del peix) amb els retoladors permanents. Enganxa'l a la cartolina.
Finalment, pleguem mig full de color fins obtenir un vano i el passem pel forat del cd.


























PEL DAVANT I PEL DARRERA
Passa el cursor per damunt la imatge







divendres, 9 març de 2012

LABERINT CRETENC

Quan ens parlen d’un laberint ens imaginem una intricada construcció feta de passadissos i bifurcacions constants, on el més fàcil és desorientar-se i perdre’s. De fet els laberints més mítics sempre complien algun objectiu: la protecció d’algun tresor que es volia guardar al seu interior (com a les tombes egípcies) o convertir-lo en una mena de presó desesperant , ja que s’hi podia entrar però, un cop dintre, semblava impossible retrobar la sortida.
El laberint més conegut és el de Cnossos, relatiu a la llegenda del Minotaure.

Per dibuixar un laberint cretenc només hem de decidir prèviament de quants "circuits" el volem fer. (Podem comptar els "circuits" comptant els passadissos que es veuen dels passadís més exterior per la part superior del laberint fins a l'immediatament anterior al centre)

Laberintde 3, de 7 i de 11 circuits


DIBUIXEM, PER PARELLES, LABERINTS AL PATI DE L'ESCOLA



Pintem laberints de 3 passadissos










MURAL INFORMATIU


dimecres, 7 març de 2012

EL MITE DEL MINOTAURE

Els alumnes de 4t, 5è  i 6è han visionat la pel·lícula Teseu i el Minotaure, de la serie "El narrador de cuentos".







Un dels elements més característics de la cultura grega van ser les seves magnífiques ceràmiques, les quals es classifiquen segons la seva forma i funció. Però a més a més, també estaven decorades amb motius que representaven escenes d’alguns dels seus mites més coneguts. 

Abans de representar el mite del Minotaure a  la nostra gerra, hem observat  imatges de ceràmica grega i hem comentat aspectes sobre la decoració.





















































diumenge, 4 març de 2012

BARCA DE VELA

 
Has provat a diluir els retoladors amb aigua?

Pots pintar amb ells sobre una superfície humida, o fins i tot, mullar els traços acabats d'aplicar. Resultarà molt semblant a l’ obtingut amb les aquarel·les però més vistós. 

Els retoladors amb base d'aigua són els anomenats “escolars” i es venen en diferents versions. El traç obtingut amb tots ells es pot diluir fàcilment amb aigua, resultant taques en què el pigment es reparteix irregularment. Es pot aconseguir d'aquesta manera efectes semblants als de l'aquarel·la…

Els nens i nenes de primer han dibuixat una barca de vela  amb retoladors gruixuts, després s'ha humitejat amb un polvoritzador amb aigua fins obtenir aquests resultats tan màgics. 

Tapa del projecta de la Mediterrània- curs 1r

dijous, 1 març de 2012

10.000 VISITES !!!



















El meu blog  ha fet 4 mesos i ja té 10.000 visites gràcies a tots vosaltres: amics, companys, seguidors i anònims. La veritat és que esta sent una experiència molt positiva. El vaig crear amb l'objectiu de compartir les meves experiències i vivències  en el món de l'educació artística. Només puc dir:

GRÀCIES A TOTS I A TOTES PER LES VOSTRES VISITES I ELS VOSTRES COMENTARIS !!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...